مراسم گرامی داشت روز معلم در پردیس باغ ملی دانشگاه هنر برگزار شد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۱:۲۳ کد : ۴۳۵ رویدادها
تعداد بازدید:۱۵۹۸
مراسم گرامی داشت روز معلم در پردیس باغ ملی دانشگاه هنر برگزار شد

 

  با حضور ریاست و هیأت رئیسه، تنی چند از اعضای هیأت امنا و کمیسیون تخصصی امنا و جمع اعضای هیأت علمی دانشگاه هنر، مراسم گرامی داشت روز معلم در پردیس باغ ملی دانشگاه برگزار شد.
این مراسم از ساعت ۱۸:۳۰ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت با حضور میهمانان آغاز و پس از اذان و اقامه نماز جماعت، با سخنرانی ریاست دانشگاه پی گرفته شد.
بنابر این گزارش دکتر اکرمی رئیس دانشگاه هنر در این مراسم ضمن تبریک روز و هفته معلم به استادان گفت: در برهه ای زندگی می کنیم که فرهنگ و هنر بیش از همیشه در معرض آسیب و دشمنی است و کار ارزشمند شما استادان هنر در این برهه، از تأثیر و اهمیت بیشتری برخوردار است. کار فرهنگی تمدن و تاریخ می سازد و می تواند انسانیت را به تکامل برساند و این توان با هیچ امکان دیگری قابل مقایسه نیست و اثری که شما با کارتان بر جامعه می گذارید بسیار وسیع است.
 
 ایشان با اشاره به اینکه متأسفانه در حال حاضر نگاه وزارتخانه و تصمیم گیران به مقوله هنر نیازمند اصلاح است ، افزود: درحال حاضر مقوله صنعت و دانشگاههای صنعتی جزو اولویت های آموزش عالی هستند ولی می بینیم که استفاده نابجا از صنعت چه آسیبهایی بر زندگی جوامع وارد می کند. بسیاری از ناهنجاری ها، بیماری ها، انحرافات از انسانیت و... ناشی از استفاده ناصحیح از صنایع است.
 
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه رفیع فرهنگ و هنر در جامعه ایران اشاره کرد و افزود: فرهنگ ما ایرانیان که فخر عالم است نباید مورد کم توجهی واقع شود و بر شما استادان هنر و فرهنگ است که با تلاش در حوزه کاری خودتان، توجه دوباره به این مقوله را برگردانید. این مسئولیت شما فرهیختگان است که هنر را برافرازید و آنرا بر تارک فرهنگ جهانی بنشانید.
 
شایان ذکر است در این مراسم، استاد حاتم عسگری، ردیف دان و مدرس پیشکسوت آواز ایرانی و استاد بازنشسته دانشگاه هنر، قطعاتی را اجرا کردند. همچنین قطعه ای از گلستان سعدی توسط استاد شهرام زرگر عضو هیأت علمی گروه هنرهای نمایشی به شکل دکلمه و با همراهی نوازندگی کمانچه توسط استاد ذبیحی فر از اساتید دانشکده موسیقی اجرا شد که مورد استقبال مدعوین قرار گرفت .  
بنابراین گزارش، مراسم بعد از ضیافت شام، پایان یافت.