به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر:

«عروسک» ساخته «الهه اسماعیلی» به فهرست نامزدهای نیمه‌نهایی چهل‌وهشتمین جایزه سالانه اسکار دانشجویی راه یافت

۲۶ تیر ۱۴۰۰ | ۰۰:۱۱ کد : ۴۳۷۶ رویدادها
تعداد بازدید:۸۶۳

به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر:

مستند عروسک ساخته الهه اسماعیلی از فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی سینما دانشکده سینما و تاتر  به فهرست اسامی نامزدهای نیمه‌نهایی فیلم‌های چهل و هشتمین جایزه سالانه اسکار دانشجویی راه یافت.

مستند کوتاه عروسک ساخته الهه اسماعیلی در شورت لیست بخش مستند جایزه «مدال طلایی» قرار دارد. جایزه «مدال طلایی» هر سال توسط آکادمی اسکار به بهترین فیلم‌های دانشجویی اهدا می‌شود. روند بررسی فیلم‌ها دقیقا همانند جوایز اسکار توسط اعضای آکادمی است، با این تفاوت که این جایزه تنها مخصوص فیلم‌های دانشجویی است.


عروسک پیش از این با دریافت جایزه «بهترین مستند کوتاه بین‌المللی» از بیست و هفتمین جشنواره جهانی مستند «هات داکس» کانادا، واجد شرایط رقابت در بخش مستند کوتاه اسکار در سال ۲۰۲۲ شده بود. مستند «عروسک» به کارگردانی الهه اسماعیلی به تازگی با دریافت جایزه بهترین مستند کوتاه بین‌المللی از بیست و هفتمین جشنواره جهانی مستند «هات داکس» کانادا، واجد شرایط رقابت در بخش مستند کوتاه اسکار در سال ۲۰۲۲ شد. در میان فیلم‌های شورت لیست، فیلم‌هایی از بزرگترین دانشگاه‌های فیلمسازی جهان از جمله UCLA، NFTS، LFS و AFI دیده می‌شود و مستند عروسک از «دانشگاه هنر» ایران در این لیست حضور دارد.


«عروسک» نخستین مستند و فیلم پایان‌نامه مقطع کارشناسی اسماعیلی است که با اولین جایزه‌اش به آکادمی اسکار معرفی شد. الهه اسماعیلی در سال ۹۵ رتبه یک کنکور هنر را به دست آورده و حالا در مدرسه NFTS لندن که یکی از بزرگ‌ترین مدرسه‌های فیلمسازی جهان است؛ مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آن هم در دوره داستانی است.