جلسه معارفه شورای صنفی دانشجویان دانشکده ی معماری و شهرسازی

۱۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۶ کد : ۴۶۶۰ رویدادها
تعداد بازدید:۵۸۱

 انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشکده ی معماری و شهرسازی که در تاریخ ۱۴۰۰/۹/۷ به دلیل به حد نصاب نرسیدن به دور دوم کشیده شد در تاریخ ۱۴۰۰/۹/۲۲ مجددا برگزار گردید و منتخبین این دانشکده نیز چون سایر دانشکده ها، روز ۱۳ دی ماه در نشستی با رییس دانشگاه، معاون دانشجویی، رییس دانشکده ی معماری (به صورت مجازی)، مدیر دانشجویی، مدیر آموزش، مدیر روابط عمومی و رییس مرکز بهداشت درمان و مشاوره، در اتاق جلسات حوزه ی ریاست دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای جلسه آقای سلیمانی مدیر دانشجویی توضیحاتی در مورد فرآیند انتخابات شورای صنفی توسط سامان ی مهستان بیان کردند و از اعضای منتخب حاضر خواستند که در اسرع وقت نسبت به تعیین دبیر شورای صنفی اقدام نموده و فرد مورد نظر را به معاونت دانشجویی معرفی نمایند.

دکتر زمانی فرد معاون دانشجویی ضمن ابراز خرسندی از دیدار دانشجویان،‌ به مصادیق پیگیری شورای صنفی از قبیل مسایل رفاهی، خوابگاه، تغذیه و... پرداختند و گفتند: فلسفه ی وجودی شورای صنفی همکاری با مجموعه ی مدیریتی دانشگاه  و با محوریت دانشجو در جهت رفع موانع تحصیلی و آموزشی است. آنچه مسلم است این است که مسایل صنفی دانشجویان بومی و غیربومی با هم متفاوت است. شورای صنفی با پیگیری خواسته ها و مطالبات به حق دانشجویان می تواند نقش موثری در ارتقاء کیفیت مسایل صنفی دانشجویان از قبیل خوابگاه، تغذیه، بهداشت، درمان و مشاوره، تربیت بدنی و استفاده از وامها و تسهیلات دانشجویی.... داشته باشد.کمیسیون موارد خاص، کمیته ی انضباطی و کار دانشجویی نیز از جمله مواردی هستند که در حوزه ی معاونت دانشجویی تعریف شده اند و شما با آگاهی داشتن و آگاهی دادن از حقوق خود می توانید مطالبه گری صحیحی داشته باشید. ایشان ضمن تشکر از شرکت دانشجویان در این انتخابات، آن را نشانه ای از پذیرش مسولیت اجتماعی دانستند.  

دکتر سلطانی رییس دانشگاه هنر هم ضمن خیرمقدم، انتخاب این عزیزان را تبریک گفتند. ایشان گفتند: نشست با منتخبین دانشجویان دانشکده های مختلف اتفاق خوبی است که امیدواریم با حضوری شدن کلاس ها این حضور بیشتر شود. ایشان به تفاوت بررسی مسایل از نگاه دانشجویان معماری و شهرسازی اشاره کرده و گفتند: ذهن مهندسی شما و نظم و نظام حاکم بر آن می تواند مسایل را از زاویه ی دیگری نقد و تحلیل نموده و راهکارهای منطقی برای موضاعات مختلف ارایه نماید. گفتگو و بیان مسایل صنفی با همکلاسی ها، هم دانشکده ای ها و حتی در خوابگاه ها و انتقال آن به مسولین دانشگاه می تواند کمک شایانی به رفع موانع و بهبود شرایط آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و... داشته باشد به شرط اینکه همه ی مطالبات و فعالیتهای شورای صنفی در چارچوب آیین نامه های موجود باشد. پرهیز از حاشیه ها، اطلاع رسانی صحیح و بیان نظرات برای حل مسایل و... از عمده کارهایی است که شما عزیزان در جایگاه شورای صنفی می توانید به آن بپردازید و این مسیر مقدمه ای برای پذیرش مسولیت های سنگین تر و بزرگ تر در آینده است.

آقای نجفی مدیر آموزش کل دانشگاه نیز ضمن خیرمقدم و تبریک  به منتخبین دانشکده ی موسیقی، توضیحاتی در مورد زمان بندی استفاده از خوابگاه ها بر اساس اعلام نیاز دانشکده ها که بر مبنای دروس باقیمانده ی دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی و ... ارایه کردند.

ایشان گفتند: در شرایط قبل از کرونا استفاده از امکانات خوابگاه به شیوه ی دیگری بود و هر دانشجو می توانست درخواست خود را جهت استفاده از خوابگاه ثبت نماید اما با توجه به تغییر شرایط، تخصیص خوابگاه با اولویت بندیهای آموزشی اعلام شده از سوی دانشکده ها و گروه های آموزشی اتفاق افتاد و طبق آیین نامه ها اولویت حضور با دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع دکتری و ارشدی بود که در شرف دفاع از پایان نامه بودند. موضوع از سرگیری کلاسها به صورت حضوری متاثر از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و دانشگاه در این مورد موظف است از دستورالعملهای ابلاغ شده پیروی نماید. ایشان همچنین به اطلاع رسانی اخبار مهم آموزشی از طریق پیام رسانهای داخلی، سامانه ی گلستان و سایت دانشگاه اشاره کردند و گفتند: دانشجویان می توانند تمام اخبار آموزشی را از منابع مذکور دریافت نمایند.

نیما نباتی از اعضای شورای صنفی دانشکده ی معماری و شهرسازی ضمن تشکر از امکانات خوب خوابگاه که در اختیار دانشجویان قرار گرفته است، از تفاوت های موجود در اطلاع رسانی دانشکده ها و گروههای آموزشی انتقاد کردند و خواستار ارتباط بیشتر مدیران گروههای آموزشی با دانشجویان شدند. 

موضوع استفاده از خوابگاه، سلف دانشجویی، برگزاری کلاسها در کرج و تهران، ایجاد کانال در شبکه های اجتماعی، طراحی لوگو برای شورای صنفی دانشجویان معماری و شهرسازی و... دیگر مطالبی بود که توسط پارسا اسدی، ایلنار محمدیان، الهام احمدی،مبینا قندچی مطرح شد.

دکتر حسینی رییس دانشکده ی معماری و شهرسازی که به شکل مجازی در جلسه حضور داشتند، ضمن تبریک به دانشجویان منتخب از آنان خواستند تا به دنبال جذب مشارکت خیرین باشند تا بتوانند از این طریق سفرهای دانشجویی که بخش مهمی از مسایل آموزشی و فرهنگی و اجتماعی را در بردارد انجام دهند.   

 خانم دکتر امیری رییس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره، ضمن ابراز خرسندی از دیدار و حضور دانشجویان، به مسایل پیش آمده در مدت همه گیری بیماری کرونا اشاره کردند و گفتند برای بررسی مسایل پیشنهاد میکنم جلسه ای با حضور شما عزیزان در مرکز بهداشت، درمان و مشاوره ی دانشگاه داشته باشیم تا مسایل را به صورت تخصصی تر دنبال کنیم. ایشان با اشاره به طرح پایش و لزوم شرکت دانشجویان در این طرح گفتند این طرح کمک بسیار بزرگی است تا بتوانیم بر اساس پاسخهای داده شده، از احوالات جسمی و روانی دانشجویان مطلع شویم.ایشان به آغاز کار مرکز دندانپزشکی و ارایه خدمات توسط این مرکز اشاره کردند و از اعضای شورای صنفی خواستند تا این موضوع را در گروههای دانشجویی اطلاع رسانی نمایند. 

در پایان جلسه اعضای حاضر حکم خود را از دکتر زمانی فرد دریافت کردند.

اعضای شورای صنفی دانشکده ی موسیقی

۱.ایلنار محمدیان مقدم                       عضو اصلی

۲.سوگل ایزدی                                 عضو اصلی

۳.الهام احمدی                                عضو اصلی

۴.نیما نباتی                                    عضو اصلی

۵.مبینا قندچی                                 عضو اصلی

۶.نیلوفر مرادی                                عضو علی البدل

۷.پارسا اسدی                                 عضو علی البدل


( ۱ )