جلسه معارفه شورای صنفی دانشجویان دانشکده ی هنرهای تجسمی

۱۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۷ کد : ۴۶۶۲ رویدادها
تعداد بازدید:۴۹۳

 انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشکده ی هنرهای تجسمی نیز همچون دانشکده ی معماری و شهرسازی در تاریخ ۱۴۰۰/۹/۷ به دلیل به حد نصاب نرسیدن به دور دوم کشیده شد و در تاریخ ۱۴۰۰/۹/۲۲ مجددا برگزار گردید با این تفاوت که حضورشرکت کنندگان در این دور هم نسبت به سایر دانشکده ها کمتر بود. منتخبین این دانشکده نیز چون سایر دانشکده ها، روز ۱۵ دی ماه در نشستی با رییس دانشگاه، معاون دانشجویی، رییس دانشکده ی هنرهای تجسمی، مدیر دانشجویی، مدیر آموزش و رییس مرکز بهداشت درمان و مشاوره، در اتاق جلسات حوزه ی ریاست دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای جلسه آقای سلیمانی مدیر دانشجویی توضیحاتی در مورد فرآیند انتخابات شورای صنفی توسط سامانه ی مهستان بیان کردند و از اعضای منتخب حاضر خواستند که در اسرع وقت نسبت به تعیین دبیر شورای صنفی اقدام نموده و فرد مورد نظر را به معاونت دانشجویی معرفی نمایند.

دکتر زمانی فرد معاون دانشجویی ضمن ابراز خرسندی از دیدار دانشجویان،‌ به مصادیق پیگیری شورای صنفی از قبیل مسایل رفاهی، خوابگاه، تغذیه ومعرفی مسولیتهای معاونت دانشجویی و زیر مجموعه های آن پرداختند. ایشان با اشاره به مسایل پیش آمده از همه گیری کرونا گفتند: امروز مسولین دانشگاه با طیف وسیعی از دانشجویان مواجه هستند که برخی از آنها فقط یک یا دوترم در دانشگاه حضور داشته اند و گروهی اصلا حضور نداشته اند و این موضوع باعث شده تا مسولین برای ورودیهای ۹۶ تا ۱۴۰۰برنامه ریزی کنند. دغدغه های مسولین فقط مربوط به فضای دانشگاه و حضور دانشجویان در محیط دانشگاه نیست و امروز با توجه به شرایط اقتصادی حتی، بلیط رفت و آمد دانشجویان، داشتن یا نداشتن گوشی موبایل هوشمند برای حضور در کلاسهای مجازی از دغدغه های ما به شمار می رود. در ادامه ایشان در مورد فعالیتهای انجام شده در حوزه ی معاونت دانشجویی در سه سال اخیراز قبیل تجهیز و تبدیل آشپزخانه های دانشگاه از سنتی به صنعتی، احداث زمین چمن و افتتاح آن در ۲۲ بهمن و راه اندازی مرکز دندانپزشکی و... توضیحاتی ارایه دادند.ایشان همچنین به فلسفه ی وجودی شورای صنفی اشاره کردند و گفتند: همکاری با مجموعه ی مدیریتی دانشگاه  با محوریت دانشجو در جهت رفع موانع تحصیلی و آموزشی است. آنچه مسلم است این است که مسایل صنفی دانشجویان بومی و غیربومی با هم متفاوت است. شورای صنفی با پیگیری خواسته ها و مطالبات به حق دانشجویان می تواند نقش موثری در ارتقاء کیفیت مسایل صنفی دانشجویان داشته باشد.

دکتر سلطانی رییس دانشگاه هنر هم ضمن خیرمقدم، انتخاب این عزیزان را تبریک گفتند. ایشان گفتند: نشست با منتخبین دانشجویان دانشکده های مختلف اتفاق خوبی است که امیدواریم با حضوری شدن کلاس ها این حضور بیشتر شود. گفتگو و بیان مسایل صنفی با همکلاسی ها، هم دانشکده ای ها و حتی در خوابگاه ها و انتقال آن به مسولین دانشگاه می تواند کمک شایانی به رفع موانع و بهبود شرایط آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و... داشته باشد به شرط اینکه همه ی مطالبات و فعالیتهای شورای صنفی در چارچوب آیین نامه های موجود باشد. پرهیز از حاشیه ها، اطلاع رسانی صحیح و بیان نظرات برای حل مسایل و... از عمده کارهایی است که شما عزیزان در جایگاه شورای صنفی می توانید به آن بپردازید و این مسیر مقدمه ای برای پذیرش مسولیت های سنگین تر و بزرگ تر در آینده است. ایشان با اشاره به ظرفیتهای موجود در دانشکده ی هنرهای تجسمی در تولید و ارایه آثار گفتند: برپایی نمایشگاه ها و گالری ها، عرضه، معرفی و فروش آثار دانشجویان و اساتید این دانشکده علاوه بر حضور در فعالیتهای اقتصادی می تواند باعث معرفی بیشتر و بهتر دانشگاه هنر باشد.

آقای نجفی مدیر آموزش کل دانشگاه نیز ضمن خیرمقدم و تبریک  به منتخبین دانشکده ی هنرهای تجسمی، توضیحاتی در مورد زمان بندی استفاده از خوابگاه ها بر اساس اعلام نیاز دانشکده ها که بر مبنای دروس باقیمانده ی دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی و ... ارایه کردند.

ایشان گفتند: در شرایط قبل از کرونا استفاده از امکانات خوابگاه به شیوه ی دیگری بود و هر دانشجو می توانست درخواست خود را جهت استفاده از خوابگاه ثبت نماید اما با توجه به تغییر شرایط، تخصیص خوابگاه با اولویت بندیهای آموزشی اعلام شده از سوی دانشکده ها و گروه های آموزشی اتفاق افتاد و طبق آیین نامه ها اولویت حضور با دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع دکتری و ارشدی بود که در شرف دفاع از پایان نامه بودند. موضوع از سرگیری کلاسها به صورت حضوری متاثر از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و دانشگاه در این مورد موظف است از دستورالعملهای ابلاغ شده پیروی نماید. ایشان همچنین به اطلاع رسانی اخبار مهم آموزشی از طریق پیام رسانهای داخلی، سامانه ی گلستان و سایت دانشگاه اشاره کردند و گفتند: دانشجویان می توانند تمام اخبار آموزشی را از منابع مذکور دریافت نمایند.

دکتر مترجم زاده رییس دانشکده ی هنرهای تجسمی، ضمن خیرمقدم و تبریک به منتخبین شورای صنفی، توضیحاتی در مورد مشکلات ناشی از پاندمی کرونا در جامعه و تاثیر آن بر مشکلات دانشگاه ارایه کردند. ایشان گفتند:نوع مسایل و مشکلاتی که امروز ما به عنوان مسولین دانشگاه با آن مواجه هستیم با مسایل گذشته متفاوت است. آنچه امروز گریبانگیر افراد جامعه خصوصا دانشجویان شده است، تحلیل انگیزه ها است. دانشجویان ورودی ۹۸ تنها یک ترم در دانشگاه حضور داشته اند و در مورد ورودیهای سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰حضوری به معنای حضور دانشگاهی اتفاق نیقتاده است. اما با این وجود دانشکده ی هنرهای تجسمی در مقایسه با سایر دانشکده ها در برگزاری کلاسهای حضوری پیش گام بوده است.

علی آزادی خواه از اعضای شورای صنفی دانشکده ی هنرهای تجسمی ضمن تشکر ازبرگزاری این نشست، به بیان مسایل و مشکلات موجود پرداختند. عدم آگاهی از تسهیلات دانشگاههای دولتی، عدم درک از فضای دانشجویی و دانشجو بودن به دلیل عدم حضور در دانشگاه، نبود بوفه ی دانشگاه جهت ارایه خدمات به دانشجویانی که در حال حاضر به شکل حضوری در دانشگاه هستند، مسایل مربوط به اخذ کارت دانشجویی، ساعت حضور در خوابگاه و... از جمله مواردی بود که ایشان به آنها اشاره کردند.

 خانم دکتر امیری رییس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره، ضمن ابراز خرسندی از دیدار و حضور دانشجویان، به مسایل پیش آمده در مدت همه گیری بیماری کرونا اشاره کردند و گفتند برای بررسی مسایل پیشنهاد میکنم جلسه ای با حضور شما عزیزان در مرکز بهداشت، درمان و مشاوره ی دانشگاه داشته باشیم تا مسایل را به صورت تخصصی تر دنبال کنیم. ایشان با اشاره به طرح پایش و لزوم شرکت دانشجویان در این طرح گفتند این طرح کمک بسیار بزرگی است تا بتوانیم بر اساس پاسخهای داده شده، از احوالات جسمی و روانی دانشجویان مطلع شویم.ایشان به آغاز کار مرکز دندانپزشکی وحضور پزشک در مرکز و ارایه خدمات به شکل آنلاین اشاره کردند و از اعضای شورای صنفی خواستند تا این موضوع را در گروههای دانشجویی اطلاع رسانی نمایند. 

در پایان جلسه اعضای حاضر حکم خود را از دکتر زمانی فرد دریافت کردند.

اعضای شورای صنفی دانشکده ی هنرهای تجسمی

۱.زهرا مقیسه                                       عضو اصلی

۲.علی آزادی خواه                                 عضو اصلی

۳.امیرمحمد حاتمی                                 عضو اصلی

۴.رضا حدادی                                      عضو اصلی

۵.نیما ناظمی                                        عضو اصلی

۶.دنیا حسین پور                                    عضو علی البدل

۷.خشایار امیری                                    عضو علی البدل