نشست صمیمی مسئولین با کارکنان دانشگاه

۰۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۰:۵۹ کد : ۴۶۹۲ رویدادها
تعداد بازدید:۱۵۹۳

به گزارش روابط عمومی، بنا به درخواست اعضای شورای صنفی کارکنان و تعدادی از همکاران برای برگزاری نشست با مسئولین دانشگاه، ظهر امروز نشستی با حضور کارکنان و مسئولین دانشگاه در سالن جانبزرگی دانشکده ی هنرهای کاربردی برگزار شد.

دکتر سلطانی رییس دانشگاه هنر، ضمن تبریک میلاد دردانه ی پیامبر (ص) و بزرگداشت مقام زن و تبریک این مناسبت به بانوان دانشگاه، از حضور حاضرین دراین نشست تشکر و قدردانی کردند. ایشان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفتند: قطعا در شرایط عادی اینگونه نشست ها می توانست بیش از این اتفاق بیفتد، اما متاسفانه شرایط کنونی توفیق دیدار مستمر را کم کرده است. خوشحالم که بعد از مدتها توفیقی دست داد که تجدید دیداری با شما عزیزان داشته باشیم. از تمام تلاشهای شما در بخشهای مختلف، خصوصا در تسهیل و پشتیبانی آموزش دانشگاه تشکر و قدردانی کرده و بر این باورم که اگر تلاشها و دلسوزیهای شما عزیزان نبود آموزش به شکل مجازی در این روزها، میسر نمی گشت.  

در نشستی مشابه، که با اعضای هیات علمی داشتیم، توضیحاتی در مورد دستاوردهای معاونت های مختلف دانشگاه در دو سال اخیر ارایه شد، که لازم می دانم جهت اطلاع عزیزان، در این جمع نیز بیان شود.

در حوزه ی معاونت اداری و مالی، تبدیل وضعیت استخدامی تعدادی از همکاران قراردادی به پیمانی، اخذ شناسه برای همکارانی که فاقد آن بودند، تعامل با بانکها در راستای ارایه تسهیلات به کارکنان دانشگاه و از همه مهمتر قرار گیری همکاران شرکتی تحت پوشش بیمه ی تکمیلی که با تلاشهای دلسوزانه ی خانم یگانه رییس محترم اداره ی رفاه که تا به حال انجام نشده بود، اتفاق افتاد.

در معاونت پژوهش و فناوری، ارتقاء دانشگاه هنر در رتبه بندی ISC، راه اندازی مرکز رشد که با تلاشهای آقای دکتر شکوری و همکارانشان اتفاق افتاد.

تبدیل آشپزخانه های دانشگاه از سنتی به صنعتی، ارتقاء خوابگاه ها، احداث مرکز دندانپزشکی، احداث زمین چمن مصنوعی و افتتاح آن در دهه ی فجر سال جاری و... از اقدامهای معاونت دانشجویی درچند وقت اخیر است.

در معاونت آموزشی دانشگاه ایجاد زیرساختهای لازم برای آموزش مجازی و برگزاری کلاسها به صورت غیرحضوری از مهمترین اقداماتی بود که با تلاش و همکاری شما، با تمام سختی ها در مسیر آموزش رشته های هنر به صورت مجازی اتفاق افتاد.

 ایشان در ادامه صحبتهایشان به مسیر طی شده تا اخذ سند برای زمینهای کرج اشاره کردند و گفتند: در سال ۱۳۵۴ حدود ۲۰۰ هکتار زمین در منطقه ی حسن آباد و سیاهکلاهان جهت احداث ساختمانهای آموزشی و اداری به دانشگاه هنر کنونی واگذار شد. در سال ۱۳۷۰ با واگذاری ۵۰ هکتار از زمینهای موجود در کرج به دانشگاه آزاد اسلامی، مقرر گردید ۵۰ هکتار از زمینهای دانشگاه آزاد در اصفهان به دانشگاه هنر واگذار شود، که متاسفانه به دلیل عدم پیگیریهای لازم، فقط واگذاری ۵۰ هکتار به دانشگاه آزاد اتفاق افتاد. به این ترتیب در سال ۷۰ دانشگاه حدود ۱۴۰ هکتار زمین در اختیار داشت که با تصرفهای غیر قانونی و تصمیمهای گرفته شده ی مسئولین محلی مبنی بر واگذاری زمینهای دانشگاه به نهادهایی چون دانشگاه پیام نور، دانشگاه البرز، قوه ی قضاییه، وزارت اطلاعات و... ، تنها ۴۷ هکتار از مجموع ۱۴۰ هکتار نصیب دانشگاه هنر شد.

با بررسی های انجام شده در رفت و آمدهای مراحل اخذ سند مشخص گردید که وزارت مسکن و شهرسازی استان البرز که ۱۵۰ هکتار از زمینهای دانشگاه را به نهادهای دیگر واگذار نموده است اقدامی خلاف قانون انجام داده و باید پاسخگوی این موضوع باشد. آنچه امروز از تک تک اعضای خانواده ی دانشگاه هنر انتظار می رود مطالبه گری درمورد این گنجینه ی عظیم است که به مرور زمان از دست رفته است.

ایشان با ذکر این تاریخچه به مراحل طی شده تا اخذ سند و موانع موجود در مسیراشاره کردند و گفتند: با یاری خدا و همت عزیزان و پیگیریهای انجام شده در تاریخ ۱۴۰۰/۳/۲۳ موفق به اخذ سند رسمی به نام دانشگاه شدیم. خیابان کشی و آسفالت مسیرهای شمالی- جنوبی و شرقی – غربی، دیوار کشی و... از اقدام های انجام شده در یکسال اخیر است که با تعامل ایجاد شده با شهرداری کرج اتفاق افتاد. به دنبال احقاق حق دانشگاه و سر و سامان دادن به دارایی های آن هستیم و به یاری خدا برای موارد دیگر هم درصدد اخذ سند هستیم. با اخذ مجوز از نهادهای مربوطه و هیات امنای دانشگاه ۱۲ هکتار از ۴۷ هکتار با تغییر کاربری به تجاری و مسکونی در راستای ایجاد رفاه همه ی کارکنان دانشگاه مصرف خواهد شد که با جدیت در حال پیگیری است. باید بدانیم این اتفاقها در یک شب و یک سال رخ نداده و تلاشهای بسیاری برای آن شده است.

ایشان در ادامه ی صحبتهایشان به ساختمان آبسردار و مراحل پایانی اخذ سند برای این مجموعه را عنوان کردند و گفتند: اگر بتوانیم در راستای مولدسازی و کسب درآمد اختصاصی از این ظرفیت استفاده کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهدشد. تغییر کاربری ساختمان پنج طبقه ی معاونت فرهنگی و اجتماعی، واگذاری یا فروش آن نیز از دیگر کارهای در حال انجام است.

دکتر سلطانی به اتفاقات رخ داده در دو سال اخیر اشاره کرده و گفتند: مسایل اقتصادی پیش آمده تنها مربوط به دانشگاه هنر نیست و همه ی دانشگاهها و حتی سایر نهادهای کشور نیز درگیر آن هستند. یادمان باشد که در چه شرایطی قرار داریم! ما روزهای جنگ اقتصادی را سپری می کنیم و امیدوارم با یاری خدا و تلاش مسئولین کشور، این روزها را نیز پشت سر بگذاریم.

در ادامه ی نشست دکتر شکوری معاون اداری و مالی دانشگاه، ضمن ابراز خرسندی از دیدار همکاران و تبریک میلاد حضرت زهرا (س)، توضیحاتی در مورد نامه ی شماره ۵۵۱۹۰۳ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۹، سازمان برنامه و بودجه ی کشور در مورد وضعیت اجرایی تخصیص دیماه که به تمام دستگاه ها ابلاغ شده بود، ارایه نمودند.

در ادامه، آقای بیدهندی مدیر مالی دانشگاه نیز ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) و بزرگداشت مقام زن و مادر این روز را به زنان و مادران دانشگاه تبریک گفتند.ایشان به مشکلات و مسایل ناشی از عدم آگاهی کافی و یا کوتاهی مسئولین گذشته در امور مالی اشاره کردند و گفتند: آنچه امروز ما را گرفتار کرده است علاوه بر کسری بودجه و عدم تحقق تخصیص کامل ماهانه، مشکلاتی است که در سالهای قبل به وجود آمده و مرتفع نشده است. عدم ارایه گزارش های صحیح و به موقع به رییس دانشگاه و حتی نهادهای نظارتی، دانشگاه را به این مرحله رسانده است. امروز بیش از نود درصد تخصیص ماهانه ی بودجه ی دانشگاه صرف پرداخت حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی می شود و سایر هزینه ها که عرض خواهم کرد باید از منابع درآمد اختصاصی تامین شود.

علاوه بر پرداخت حقوق و مزایای کارکنان، هزینه های اینترنت، حاملهای انرژی و شرکتهای خدماتی و تاسیساتی و همچنین هزینه های نگهداری و پشتیبانی سامانه های مختلف دانشگاه از جمله هزینه های قطعی هر ماه است. بر همین اساس تمام اسناد موجود در امور مالی دانشگاه بر اساس ضرورت پرداخت، اولویت بندی می شوند و این اولویت بندی به معنای درجه ی اهمیت  و یا خدای ناکرده بی اهمیت کردن تلاش همکاران نیست و نمونه ی بارز آن پرداخت های دی ماه است. اگر قرار بود که تمام مزایا همراه با حقوق دی ماه پرداخت شود، دانشگاه قادر به پرداخت حقوق همکاران شرکتی نبود.

پس از ارایه توضیحات دکتر سلطانی، دکتر شکوری و آقای بیدهندی در مورد مسایل اخیر و سوالات احتمالی همکاران، آقای رحیمی، آقای کریمی پور، آقای نجفی و آقای سعادتمندی سوالاتی در مورد پرداخت هزینه ی اضافه کار همکاران پشتیبان سامانه ی آموزش مجازی، عدم اعتماد همکاران به پرداخت معوقات و دیون، ابهام های موجود در درآمد و هزینه های پردیس فارابی و اخذ تصمیم جدید در مورد بازخرید و یا ذخیره ی مرخصی ها مطرح کردند.  

دکتر شکوری در پاسخ به موضوع مرخصی ها و پرداخت معوقات گفتند: مبنای عمل همان تصمیم گرفته شده در دو سال گذشته است و با توجه به شرایط موجود دانشگاه قادر به تغییر رفتار در این مورد نیست. ایشان ابراز امیدواری کردند که با اخذ سند ساختمان آبسردار و فروش آن بسیاری از معوقات همکاران و بدهی های دانشگاه قابل پرداخت خواهد بود.

آقای بیدهندی در مورد درآمد و هزینه های پردیس فارابی گفتند: متوسط درآمد اختصاصی دانشگاه از پردیس فارابی و سایر منابع حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان است حال آنکه نیاز دانشگاه در ماه رقمی بالغ بر دو میلیارد تومان علاوه بر تخصیص ماهانه ی دولت است. با وجود مسایل موجود پیشنهاد می شود هزینه های موازی را کاهش دهیم یکی از راههای کاهش هزینه های موازی ادغام رشته های آموزشی پردیس فارابی در رشته های دانشگاه است.

در پایان جلسه دکتر سلطانی بار دیگر از تلاشها ی همکاران قدردانی کردند.