مراسم افتتاحیه ی نمایشگاه عکاسی دکتر مترجم زاده در موسسه فرهنگی اکو

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۶ کد : ۴۶۹۶ رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۱۹

به گزارش روابط عمومی، در پی تفاهم نامه های منعقد شده بین دانشگاه هنر و موسسه فرهنگی اکو و در راستای افزایش تعاملات فرهنگی فی ما بین، عصر روز یکشنبه دهم بهمن ماه سال جاری، موسسه ی فرهنگی اکو میزبان نمایشگاهی از آثار ده سال اخیر دکتر مترجم زاده رییس دانشکده ی تجسمی، دانشگاه هنر بود.

در این مراسم دکتر سرور بختی رییس موسسه ی اکو، ضمن خوشامدگویی به میهمانان، هنرمندان و هنردوستان، گفتند: امروز برای افتتاحیه ی نمایشگاه عکاسی هنرمندی گرد هم آمده ایم که به ما نشان می دهد، هنر دیدن نیست بلکه چگونه دیدن است. ایشان با اشاره به بی مرز بودن هنر و اشتراک های فرهنگی میان کشورهای عضو اکو گفتند: رسالت هنرمند چیزی جز درک زیبایی و ارایه ی آن نیست. یکی از اهداف موسسه ی فرهنگی اکو ایجاد همجوشی و رواج فرهنگ و هنر میان کشورهای عضو است. دانشگاه هنر با دارا بودن هفت دانشکده، یکی از بزرگترین دانشگاه های هنری در سرزمین اکو است که امیدواریم بتوانیم با برگزاری این نمایشگاهها و معرفی فرهنگ و هنر ایران از این ظرفیت بیش از پیش استفاده کنیم.

پس از صحبتهای دکتر سرور بختی، دکتر سلطانی رییس دانشگاه هنر ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم از رییس موسسه ی فرهنگی اکو و همکارانشان برای این میزبانی، تشکر و قدردانی کردند. دکتر سلطانی با معرفی ظرفیتهای دانشگاه هنر  گفتند: کشورهای عضو اکو، کشورهایی هستند که علاوه بر همجواری و همدلی، برخی همزبانی هم دارند. وجود کیش ها، آیین ها و فرهنگ و رفتارهای اجتماعی مشترک میان اعضای اکو می تواند، رفتارهای مشترکی را در آینده رقم بزند. اتفاقهایی از این دست می تواند معرف فرهنگ نه در عرصه ی اکو بلکه در عرصه ی بین المللی باشد و این میسر نخواهد شد مگر با همدلی،همکاری و ایجاد رفتارها و حرکتهای مشترک میان کشورهای عضو. ایشان با اشاره به وجود اکوی اقتصادی علاوه بر اکوی فرهنگی استفاده از هنر را در ایجاد پیوند میان این دو یادآور شدند و گفتند: استفاده از زبان هنر می تواند در رشد اقتصاد کشورهای عضو با معرفی و تبلیغات درست موثر باشد. وجود همکاری میان اعضای اکو می تواند دستاوردهایی در زمینه های فرهنگی، هنری ،اجتماعی و اقتصادی به همراه داشته باشد. دانشگاه هنر باظرفیتهای موجود و با دانش اساتید، فارغ التحصیلان و دانشجویان خود در کنار موسسه ی فرهنگی اکو می تواند در این مسیر گام بردارد. 

در ادامه ی نشست آقای سروش کیایی دانش آموخته ی رشته ی عکاسی مطالبی در مورد کشف لایه های پنهان با کمک عکاسی و تشخیص اصالت آثار نقاشی ارایه دادند. 

دکتر مقیم نژاد عضو هیات علمی گروه عکاسی دانشگاه هنر با اشاره به مرزبندی سخت بین هنرمند بودن و معلم بودن به نقد و بررسی آثار دکتر مترجم زاده و نگاه خاص ایشان به محیط پیرامون پرداختند. 

شایان ذکر است این نمایشگاه تا ۱۷ بهمن ماه، از ساعت ۱۰ تا ۱۶ به جز روزهای شنبه و جمعه در خیابان موحد دانش(اقدسیه) - کوچه ی باقرالنمر - شماره ی ۱۰ - ساختمان موسسه ی اکو پذیرای علاقه مندان است.


لینک دانلود فایل