برگزاری سلسله نشست های برنامه ریزی آموزشی دانشگاه هنر

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۶ کد : ۴۸۰۷ رویدادها
تعداد بازدید:۶۳۴

برگزاری سلسله نشست های برنامه ریزی آموزشی دانشگاه هنر ویژه تدوین سند راهبردی آموزش به تفکیک گروه های آموزشی

معاونت آموزشی دانشگاه هنر به منظور برنامه ریزی ارتقاء و ایجاد تحول های آموزشی لازم و متناسب با ویژگی های علمی هنری هر یک از رشته های تحصیلی دانشگاه در مقاطع مختلف مبادرت به برگزاری سلسله نشست های تخصصی آموزشی با  همکاری و همفکری هر یک از گروه های آموزشی دانشگاه نموده است.

 برنامه‌های آموزشی راهبردی، با توجه به ماهیت بلندمدت آنها از یک سو و شرایط تجربه شده و آتی سازمانی، ملی و بین‌المللی مرتبط از سویی دیگر، در مقاطع زمانی معین بایستی مورد بررسی و بازنگری‌های لازم با هدف ارتقاء کیفی قرار گیرند. با گذشت قریب به 5 سال از برنامه‌های آموزشی طرح راهبردی مصوب دانشگاه، ضرورت دارد طی فرایندی مبتنی بر مشارکت، دانش، بینش و تجربیات ارزشمند آموزشی جمیع همکاران محترم در دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی نسبت به بازنگری‌های مورد نیاز، خلاق، مؤثر و مفید آموزشی مبادرت شود به نحوی که آینده آموزشی دانشگاه هنر متناسب با رسالت‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مرتبط برنامه‌ریزی و راهبری گردد.

در این ارتباط و در گام نخست، با همفکری جمیع دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی و همچنین بررسی‌های صورت پذیرفته در شورای برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه، تعداد قابل توجهی رشته تحصیلی در مقاطع مختلف در طرح راهبردی دانشگاه مورد بازنگری قرار گرفت و پس از طی مراحل و مراتب مربوطه به تصویب هیأت اماء دانشگاه نیز رسید و ابلاغ شد؛ در گام دوم از این فرایند، بررسی‌ها و بازنگری‌های لازم در مقیاس رشته‌های جاری و آتی دانشگاه در ارتباط با شیوه‌های آموزشی از نحوه پذیرش تا حین تحصیل دانشجویان و دانش‌آموختگی و حتی پس از آن مورد برنامه‌ریزی و اقدام واقع گردیده است.  

لذا با توجه به اینکه در برنامه‌ریزی آموزشی، علاوه بر در نظر داشتن توسعه‌های کمی، ارتقاء سطح کیفی آموزش در گروه‌ها و رشته‌های آموزشی و دانشکده‌های یک دانشگاه متناسب با خصوصیات و ویژگی‌های هر رشته و مقطع تحصیلی به نحوی موثر مد نظر می باشد، در نظر گرفته شده برای تدوین طرح جامع آموزشی آتی دانشگاه و به‌منظور همفکری و بهر‌مندی حداکثری معاونت آموزشی دانشگاه از نظرات و تجارب ارزنده آموزشی اساتید محترم، جلساتی با حضور جمیع اعضاء محترم هیئت علمی دانشگاه به تفکیک گروه های آموزشی با محورهای ذیل تشکیل گردد. این جلسات بطور منظم و در روزهای دوشنبه عصر پیش بینی و آغاز شده اند. اولین جلسه از نشست های این فرایند، در روز دوشنبه مورخ 1401/2/5 با حضور اعضاء محترم هیأت علمی گروه های آموزشی صنایع دستی و طراحی پارچه و لباس برگزار گردید و تبادل نظر و همفکری های لازم صورت پذیرفت. این نشست ها در هفته های آتی با دیگر گروه های آموزشی دانشگاه تداوم خواهند داشت.

محورهای جلسات فوق الذکر به شرح ذیل می باشد:

1. اخذ نظرات اعضاء محترم هیئت علمی در خصوص مسائل کیفی آموزشی و جمع آوری پیشنهادها برای ارتقاء فرآیندهای آموزشی مرتبط از نحوه پذیرش تا حین تحصیل دانشجویان و دانش‌آموختگی و پس از آن

2 .همفکری در برنامه ریزی و نگارش طرح جامع آموزشی دانشگاه برای بازه ده ساله و همچنین آسیب شناسی‌ها و بازنگری‌های آموزشی مرتبط

3. هم‌اندیشی در ارتباط با سئوالات و ابهامات موردی اعضاء محترم هیئت علمی در خصوص موارد آموزشی