دانشجوی دانشگاه هنر جایزه اول بخش فیلم مستند نخستین جشنواره و همایش بین المللی هنر و صناعات را بدست اورد

۱۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۲۸ کد : ۴۸۱ رویدادها
تعداد بازدید:۱۲۱۶
دانشجوی دانشگاه هنر جایزه اول بخش فیلم مستند نخستین جشنواره و همایش بین المللی هنر و صناعات را بدست اورد
 
علیرضا دهقان دانشجو ارشد سینما پردیس دانشگاه هنر با دو فیلم مستند ارامش در سنگ و اوسیا جایزه اول نخستین جشنواره و همایش بین المللی هنر و صناعات را در بخش فیلم های مستند بدست اورد .
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر به نقل از مهر، نخستین همایش بین المللی هنر و صناعات در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی با تاکید بر «هنرهای رو به فراموشی» به سه فعالیت جانبی پرداخت که یکی از آنها برگزاری جشنواره فیلم و عکس با موضوع هنرهای رو به فرآموشی است. این جشنواره با تأکید بر اهمیت و اعتلای مفهوم غنی «هنر و صناعات» در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی، ‌کوشیده است تا نگاهی نو و یادآوری کننده به موضوع هنرهای رو به فرآموشی داشته باشد، از این رو هنرهای رو به فرآموشی را پیش روی عکاسان و فیلم سازان علاقه‌مند قرار داده است.
 
در این جشنواره ۳۲ هنرمند از میان ۱۰۶ هنرمند که آثارشان به جشنواره راه یافته بود به عنوان چهره های ماندگارمورد تقدیر قرار گرفتند.
 
به گفته هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان پس از همایش بین المللی هنر و صناعات در فرهنگ و تمدن اسلامی ایران دبیرخانه دائمی «هنرهای روبه فراموشی» تاسیس می‌شود تا با چاپ فیلم، عکس، و کتاب به احیای هنرهای رو به فراموشی کمک شود.