هجدهمین دوره ی جشنواره ی بین المللی نهال برگزار شد

۱۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰ کد : ۴۹۲۳ رویدادها
تعداد بازدید:۱۲۲۴

جشنواره ی فیلم کوتاه نهال جشنواره‌ای دانشجویی و مختص فیلم‌های کوتاه است که هرساله توسط دانشجویان رشته ی سینمای دانشگاه هنر تهران تحت نظر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر برگزار می‌شود. این جشنواره میزبان فیلم‌های کوتاه دانشجویان، از تمام رشته‌های دانشگاهی کشور است. از اهداف این جشنواره که از سال ۱۳۸۲ آغاز به کارکرده، ایجاد فضایی مناسب برای ارائه ی آثار کمتر دیده شده و توجه به دغدغه‌ها و سلیقه‌های گوناگون دانشجویان است.

هجدهمین دوره جشنواره همسو با رویکرد فیلمسازی مستقل و دانشجویی است. برگزاری هفته‌های کارگاهی، مشارکت بین‌المللی و تلاش بر ایجاد بستری مناسب برای نمایش آثار فیلمسازان فیلم کوتاه از ‌اهداف این دوره از جشنواره بود.

در این دوره از جشنواره که به دبیری عارف حیدری از تاریخ ۴ الی ۱۲ تیرماه سال ۱۴۰۱، در تالار فارابی دانشکده ی هنر های کاربردی دانشگاه هنر برگزار شد، از ۳۵۰ فیلم کوتاه رسیده به بخش ملی جشنواره، ۸۷ اثر برای نمایش برگزیده شد که ۶۶ اثر در بخش رقابتی (شامل بخش های مستند، سال اولی، تجربی، داستانی و انیمیشن) و ۲۱ اثر در بخش غیررقابتی (تماشا) حضور داشتند. همچنین از ۱۰۰ فیلم کوتاه رسیده به بخش بین‌الملل جشنواره، ۱۹ اثر برای حضور در جشنواره برگزیده شد.

 اسامی برگزیدگان بخش ملی این جشنواره توسط هیات داوران بخش ملی با حضور : "مینا ساداتی، کاظم ملایی، ابوالفضل جلیلی، فرشاد محمدی، سودابه سعیدیان، حسام اسلامی و امیرمحمد دهستانی" و داوران بخش بین‌الملل با حضور: " فاطمه معتمد آریا، شهرام مکری، میکائیل گورویچ و امیر هوشنگ معین " تعیین و در اختتامیه جشنواره که روز یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در "سالن کانون پرورشی و فکری کودک و نوجوان" واقع در خیابان حجاب برگزار گردید، اعلام شد.

لیست کامل فیلم‌های‌ راه‌یافته را می‌توانید در nahalfestival.ir بخوانید.