نخستین همایش دانشجویی مطالعات انیمیشن برگزار شد

۰۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۵۱ کد : ۵۱۳ رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۵۴
نخستین همایش دانشجویی مطالعات انیمیشن برگزار شد

 

با حمایت انجمن بین المللی «SAS» برگزار شد؛
 
نخستین همایش دانشجویی مطالعات انیمیشن
 
 
نخستین همایش دانشجویی مطالعات انیمیشن از سوی گروه انیمیشن دانشگاه هنر،۱۲ خردادماه جاری در تالار شهید فلاحت‌پور دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر برگزار شد. 
این همایش با سخنرانی دکتر غلامرضا اکرمی، رئیس دانشگاه هنر آغاز شد. وی در اظهاراتی از سیر تحول انیمیشن در ایران و ظرفیت‌های آن در افق پیش رو گفت. در ادامه تریبون در اختیار دکتر اسماعیل شفیعی رئیس دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر قرار گرفت تا از کیفیت آموزش این رشته در ایران و ارتقای توان دانشجویان انیمیشن سخن بگوید.
در بخشی از این مراسم نیز؛ دکتر فاطمه حسینی شکیب، دبیر علمی همایش به تشریح اهداف برگزاری  نخستین همایش دانشجویی مطالعات انیمیشن پرداخت و ارتقای آگاهی و فراهم آوردن بستر همفکری و هم‌افزایی گروه‌ها و فعالان حوزه انیمیشن در ایران را از جمله دستاوردهای این دست برنامه‌ها برشمرد.
 
گفتنی است؛ این همایش یک روزه با حضور دانشجویان، اساتید و تولیدکنندگان حوزه انیمیشن برگزار شد و شرکت‌کنندگان در قالب سه پانل از مقالات تخصصی دانشجویان این رشته بهره بردند. در بخش دیگری از این همایش  میزگردی تخصصی با موضوع «انیمیشن تجاری ایران و سرمایه‌ی خارجی پس از برجام: سناریوهای پیش‌رو» برگزار شد و در آن تهیه‌کنندگان و کارشناسان فعال این بخش به بررسی بازار تجاری این رشته با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور پرداختند. این همایش با سخنرانی اختتاحیه دکتر اکبر عالمی خاتمه یافت.
 
لازم به ذکر است؛ انجمن بین‌المللی مطالعات انیمیشن (SAS: Society for Animation Studies) به‌عنوان قدیمی‌ترین و جدی‌ترین نهاد تولید اندیشه علمی، نظری و کاربردی در حوزه انیمیشن یکی از حامیان برگزاری این همایش دانشجویی بود. از دیگر حامیان این همایش می‌توان به استدیو انیمیشن هورخش و انجمن سینمای جوان نیز اشاره کرد.
 
همچنین بنا بر اعلام مسئولان برگزاری، مقالات ارائه شده در همایش مذکور با حمایت دانشگاه هنر در کتاب همایش به چاپ خواهد رسید.