«حضور دو عضو هیأت علمی گروه انیمیشن دانشگاه هنر در بیست و هشتیمن کنفرانس بین‌المللی مطالعات انیمیشن»

۰۵ تیر ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۲ کد : ۵۱۶ رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۷۵
«حضور دو عضو هیأت علمی گروه انیمیشن دانشگاه هنر در بیست و هشتیمن کنفرانس بین‌المللی مطالعات انیمیشن»

 

دو تن از اعضای هیأت علمی گروه انیمیشن دانشکده‌ی سینما و تئاتر، امسال برای ارائه‌ی مقاله‌ی علمی-پژوهشی خود در بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی مطالعات انیمیشن Society for Animation Studies  حضور می‌یابند. در این کنفرانس که از ششم تا دهم تیر ماه ۱۳۹۵ در کشور سنگاپور و در دانشگاه تکنولوژی نانیانگ (دانشکده هنر، طراحی و رسانه) برگزار می‌شود، خانم دکتر فاطمه حسینی ‌شکیب استادیار و مدیر گروه انیمیشن دانشگاه هنر با مقاله‌ی «جذابیت پنهان سرمایه‌داری: تولید انیمیشن در تلاش برای رسیدن به بازار آزاد در ایران پسا-برجام» و خانم سارا خلیلی استاد گروه انیمیشن با مقاله‌ی «مطالعه‌ی ساختار دوموومانی ارسطو و مزیت‌های آن در نگارش فیلمنامه‌ برای انیمیشن‌های کوتاه کمیک (در مقایسه با ساختار سه‌پرده‌ای سید فیلد)» شرکت دارند.
 
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که سرکارخانم منیره آستانی از فارغ‌التحصیلان قدیمی‌تر گروه انیمیشن نیز با مقاله «بازنمود انسان‌شناسی، فضاها و روابط شهری معاصر ایران در مجموعه‌ی تلویزیونی «فرهنگ ترافیک»» در کنفرانس امسال شرکت خواهند کرد.
 
در مجموع در این دوره از کنفرانس مطالعات انیمیشن، پنج ایرانی حضور خواهند داشت که خبر از رشد و توسعه‌ی مباحث نظری در فضای آکادمیک انیمیشن ایران دارد.
در بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی مطالعات انیمیشن، پروفسور جان آلبرتو بنداتزی به عنوان سخنران افتتاحیه حضور خواهد داشت و قرار است ویراست جدید کتاب سه‌جلدی «تاریخ انیمیشن» خود را که حاصل یک عمر پژوهش این بزرگ‌ترین تاریخ‌نگار انیمیشن است رونمایی کند. حضور ایشو پاتل کارگردان مطرح هندی، از دیگر رویدادهای مهم این دوره است.
 
 
 

( ۱ )