کانون میان رشته ای دانشگاه هنر اعلام موجودیت کرد

۲۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۵ کد : ۵۴۸ رویدادها
تعداد بازدید:۲۳۰۰
کانون میان رشته ای دانشگاه هنر اعلام موجودیت کرد

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر، کانون میان رشته ای دانشگاه هنر با ترکیبی از دانشجویان گرایش های مختلف این دانشگاه و با دو کلید واژه "میان رشتگی و هنر" -  با علم به قابلیت های هنر و مدیاهای مختلف آن و نیز بستر دانشگاه هنر بعنوان یگانه نهاد جامع و رسمی در حوزه آموزش و پژوهش هنر در ایران و با اهدافی از قبیل: شناخت میان رشتگی در رشته هنر با بررسی مفاهیم پایه هر مدیوم، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و تشکیل کارگاه های عملی در جهت عملکردگرا نمودن مفاهیم و اولویت های معین شده توسط کارگروه های مختلف کانون، شکل گیری فضای گفتگو میان دانشجویان، اساتید، فارغ التحصیلان، هنرمندان و کارشناسان رشته های مختلف هنر، ایجاد تعامل با صنعت و بازار و ... شکل گرفته است.
 
در بخشی از مقدمه اساسنامه این کانون آمده است :
 
 «نظام تقسیم بندی دانش به عرصه های مختلف رشته ای، در دهه های اخیر مورد چالش جدی قرار گرفته است. محصور ماندن دانش پژوهان در مرزهای غیرمنعطف رشته ای، امکان ظهور بسیاری از خلاقیت ها و نوآوری ها را از آنها می ستاند و آنها را به کاربران مطیع نظام موجود آموزشی و پژوهشی تبدیل می نمود.
 
از دیگر سو، رهایی از پیامدهای تخصصی شدن بیش از اندازه در حوزه های مختلف علمی و همچنین ضرورت ایجاد زمینه های فکری برای پژوهش رویکردهای خلاقانه و انتقادی در میان دانشجویان و شاغلان به امور پژوهشی، پرداختن به «میان رشتگی» را اجتناب ناپذیر می سازد......»