موفقیت دانشجوی رشته انیمیشن دانشگاه هنر در مسابقات بین المللی

۱۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۶:۲۷ کد : ۵۸۳ رویدادها
تعداد بازدید:۱۷۷۴
موفقیت دانشجوی رشته انیمیشن دانشگاه هنر در مسابقات بین المللی

 

انیمیشن "از برای آزادی" و "بازی ناعادلانه" به کارگردانی احمد خوش نیت (دانشجوی رشته انیمیشن دانشگاه هنر در مقطع ارشد، دبیر انجمن علمی انیمیشن دانشگاه هنر، دبیر جشنواره حرکت دانشگاه هنر در سال ۹۵ و دبیر دبیران انجمن های علمی دانشگاه هنر) در سه جشنواره بین المللی، انتخاب شده و جزو فیلم های راه یافته در بخش رقابتی این سه جشنواره قرار گرفته. انیمیشن "از برای آزادی" در جشنواره آمریکایی AOF (Action On Film)  سال ۲۰۱۶ در میان دیگر آثار برگزیده کوتاه ایرانی قرار گرفته و رقابت خواهد کرد.
 
جشنواره AOF با هدف برقراری ارتباط حرفه ای و مفید میان فیلمسازان و صنوف مختلف در سینما به شکل جهانی برگزار می گردد و فیلم های پذیرفته شده در بهترین سالنهای کالیفرنیا در منطقه مونرویا به نمایش در خواهند آمد. همچنین به رسم هرساله کتابچه جشنواره به شکل مستقیم در دسترس برترین پخش کنندگان جهان قرار خواهد گرفت. انیمیشن "از برای آزادی" در جشنواره بین المللی ICFF (Indian Cine Film Festival) کشور هند نیز در سال 2016 انتخاب شده و در لیست بخش رقابتی قرار گرفته. این انیمیشن تنها اثر ایرانی حاضر در میان آثار برگزیده از نقاط مختلف جهان است که در این جشنواره به رقابت خواهد پرداخت. لازم به ذکر است که جشنواره AOF آمریکا از ۲ تا ۱۰ سپتامبر و جشنواره  ICFF هند از تاریخ ۱۸ سپتامبر در این دو کشور برگزار می شوند. 
 
"از برای آزادی" با برداشتی شاعرانه به نمایش آخرین لحظات زندگی میرزا محمد فرخی یزدی، شاعر و سردبیر آزادی خواه روزنامه طوفان در صدر مشروطیت، می پردازد. او در زمان حکومت رضاشاه پهلوی، به دلیل مبارزات آزادی خواهانه، نشر مقالات و اشعارش که درباره آزادی و بر ضد استبداد بود بارها به زندان افتاد. یکی از بی رحمانه ترین شکنجه هایی که فرخی در زندان تحمل کرد، دوخته شدن لبهایش به هم بود. فرخی نهایتا در زندان قصر تهران با تزریق آمپول هوا توسط پزشک احمدی از دنیا رفت. 
 
 
 
 
 
 
 
 
انیمیشن "بازی ناعادلانه" (UNJUST MATCHES)، انیمیشن کوتاه دیگری است که توسط احمد خوش نیت ساخته شده و اخیرا در فستیوالی اسپانیایی پذیرفته شده. این اثر در جشنواره آنلاین FEELFEST اسپانیا در سال ۲۰۱۶ برای شرکت در بخش رقابتی فیلم های انیمیشن بین المللی انتخاب شده. این فستیوال آنلاین از ۱۴ اکتبر تا ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶ به صورت آنلاین و بر روی وبسایت Feelmakers.com  برگزار خواهد شد.