به مناسبت روز شهدای دانشجو برگزار شد:

دیدار دانشگاهیان هنر با خانواده شهید حاج سعید جان بزرگی

۲۴ دی ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۲ کد : ۶۰۰۷ رویدادها
تعداد بازدید:۳۷۷
رییس و جمعی از مسئولین و کارکنان دانشگاه هنر و جهاد دانشگاهی هنر با حضور در منزل شهید حاج سعید جان‌بزرگی از شهدای دانشگاه هنر، با خانواده این شهید گرانقدر دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از  روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر، دکتر محمدرضا حسنایی رییس دانشگاه هنر، حجت الاسلام والمسلمین حیدرزاده رییس دفتر نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر، دکتر محمدعلی روزبهانی معاون فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه، پروانه کولیوند مدیر دفتر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر، دکتر فریده حاجیانی مدیر فرهنگی دانشگاه، دکتر هادی یعقوب زاده مدیر گروه معارف، حاج آقای دارابی ،حسین یامی فرمانده بسیج، جمعی از کارکنان دانشگاه و با همراهی امین مختاری سرپرست جهاد دانشگاهی هنر و جهادگران این واحد، چهارشنبه بیستم دی ماه 1402 با حضور در منزل شهید حاج سعید جان‌‎بزرگی یاد و خاطره این شهید والا مقام را گرامی داشتند.

محمدرضا حسنایی رییس دانشگاه هنر در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های انجام شده برای ارتباط با خانواده شهدای دانشگاه هنر و به خصوص خانواده شهید جان‌بزرگی ‏گفت: دیدار با خانواده شهدا و بودن در جایی که یاد و خاطرات این عزیزان زنده است برای ما یک افتخار و فرصتی مغتنم و موجب تجدید روحیه برای خدمت است. وی با یادآوری کلام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که ماندگاری هر نهضت و انقلابی با هنر و هنرمندان امکان پذیر است، افزود: شهدای دانشگاه هنر به خاطر ذات هنر تفاوت ماهوی با سایر شهدای دفاع مقدس دارند و آن تلاش این عزیزان در ثبت و ضبط و ماندگاری تفکر و فهم جنگ و دفاع مقدس برای نسل آینده است.

دکتر حسنایی ضمن تشکر از زحمات صورت پذیرفته در معاونت فرهنگی و اجتماعی و دفتر امور شاهد و ایثارگر دانشگاه هنر، بر استفاده بیشتر ظرفیت‌های فرهنگی دانشگاه هنر در معرفی و زنده نگهداشتن یاد و خاطره هر چه بیشتر سیزده شهید این دانشگاه تاکید کرد. در ادامه حاج آقای حیدرزاده رییس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر و دکتر روزبهانی معاون فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه ضمن بر شمردن مقام و جایگاه شهدای هنر و هنرمند بر لزوم برقراری ارتباط عمیق تر با خانواده این عزیزان تاکید کردند.

همچنین دکتر روزبهانی به برنامه‌های معاونت فرهنگی ویژه معرفی شهدای دانشگاه به جامعه دانشجویی کشور که با همکاری جهاد دانشگاهی هنر و دفتر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار خواهند شد، اشاره کرد.

در انتها خانم صبری همسر گرانقدر شهید جان‌بزرگی ضمن بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار از حضور مهمانان تقدیر و تشکر کرد. شهید حاج سعید جان‌ بزرگی که دانشجوی رشته عکاسی در دانشگاه هنر بود در سال 1362 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و به دلیل علاقه به هنر عکاسی، در واحد تبلیغات جنگ مشغول به خدمت شد. او در همان سال و در عملیات بدر و سپس در اسفند ماه 1366 در جریان عملیات والفجر10 در منطقه حلبچه بر اثر استنشاق گازهای شیمیایی مجروح شد؛ در حالی که در زیر بمباران شیمیایی در شهر مشغول عکس‌ برداری از وقابع و فجایع روی داده بود.

عکس‌ های شهید جان بزرگی از حلبچه، یکی از تلخ ‌ترین تصویرهای جنایات جنگی است. جان‌ بزرگی از لحظات اولیه بمباران شیمیایی حلبچه عکس‌های بدیعی گرفت و خودش هم شیمیایی شد. او بعد از اتمام جنگ تحصیلات خود را ادامه داد و در سال 1375 ضمن کسب عنوان دانشجوی نمونه سال، در رشته عکاسی فارغ التحصیل شد.

در همین دوران دانشجویی به زیارت بیت‌الله الحرام ‌مشرف گردید. او در سال 1371 ازدواج کرد که ثمره آن 2 فرزند است. در اواخر دهه هفتاد با بروز اثرات مخرب گازهای شیمیایی حال این شهید گرانقدر رو به وخامت نهاد و سرانجام بعد از چهار مرتبه عمل جراحی در روز بیست و دوم تیرماه سال 1381 در حالی که معاونت فرهنگی لشگر 27 محمدرسول (ص) را بر عهده داشت در بیمارستان شهید مصطفی خمینی، دار فانی را وداع گفت و به دیدار معشوق خویش شتافت.


لینک دانلود فایل

( ۳ )