دیدار رییس مرکز رشد با مسئولین منطقه آزاد قشم

۰۴ تیر ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۹ کد : ۶۳۱۶ رویدادها
تعداد بازدید:۲۳۷
در راستای تکمیل و تجهیز کارخانه خلاق دانشگاه هنر ایران، رییس مرکز رشد به قشم سفر کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر ایران، در پی افتتاح کارخانه صنایع خلاق دانشگاه هنر ایران در اردیبهشت ماه سال جاری در قشم، رییس مرکز رشد دانشگاه، با جمعی از مسولین و هنرمندان قشم دیدار و گفتگو کرد.

دکتر بهنود برمایه ‌ور رییس مرکز رشد در این سفر که از جمعه 25 خرداد ماه آغاز شده بود با روساء و مسئولین شورای شهر و شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد منطقه ی آزاد قشم، دانشگاه علمی و کاربردی و مرکز فنی و حرفه ای منطقه ی آزاد قشم دیدار و گفتگو کرد.

برمایه ور در این سفر که تا اول تیر سال جاری ادامه داشت علاوه بر دیدار با مسئولین استانی قشم، با هنرمندان و کارآفرینان بومی منطقه نیز دیدار داشت. به گفته ی رییس مرکز رشد با توجه به وجود ظرفیتهای بسیار بالای منطقه ی آزاد قشم و توانمندیهای دانشگاه هنر ایران، راه اندازی کارخانه صنایع خلاق قشم که به همت شورای اسلامی شهر قشم و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه هنر ایران رقم خورد، علاوه بر رونق فعالیتهای هنری در قشم، گام موثری در شناخت هنر و هنرمندان بومی آن منطقه است که می تواند با ایجاد و خلق ثروت برای هنرمندان قشم، مسیری برای شناسایی هنر و هنرمندان ایرانی در منطقه باشد.

دکتر برمایه ور در پاسخ به سوال هدف از این سفر گفت: با توجه به اینکه کارخانه ی صنایع خلاق دانشگاه هنر ایران در قشم می تواند در راستای فعالیتها و اهداف مرکز رشد دانشگاه قدم بردارد شناخت هنرمندان بومی یکی از مهمترین دلایل این سفر بود. علاوه بر این با توجه به نواقصی که ساختمان صنایع خلاق داشت باید این موضوع نیز پیگیری می شد. وی با تشکر از تلاشهای آقای مافی همکار شاغل در معاونت اداری و مالی گفت: حضور افرادی دلسوز و مسئول می تواند موجب دلگرمی بیشتر در مسیر انجام کارها باشد.

شاید اگر بگویم که آقای مافی برای اتمام کار 48 ساعت بیدار بودند باورش سهل نباشد اما این موضوع واقعیت دارد و من از ایشان سپاسگزارم که با وجود شرایط سخت آب و هوایی کار را به بهترین شکل به پایان رساندند. 

 کارخانه ی صنایع خلاق، شعبه ای از دانشگاه هنر ایران در قشم است که به عنوان یک بِرند می‌تواند در جذب علاقمندان در رشته‌های مختلف هنری ایفای نقش کند.این مجموعه به منظور گسترش و ارتقای هنرهای بومی و توسعه رشته‌های دانشگاهی هنر و تربیت نیروی انسانی کارآمد در عرصه فعالیت‌های هنری متناسب با فرهنگ اسلامی و گسترش آموزش‌های مهارتی راه اندازی شده است.


( ۳ )