انعقاد تفاهم نامه ی همکاری بین دانشگاه هنر ایران و دانشگاه هنر بلگراد

۱۰ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۱۸ کد : ۶۳۴۴ رویدادها
تعداد بازدید:۲۵۰
با حضور رایزن فرهنگی ایران و نماینده ی دانشگاه هنر ایران، تفاهم نامه ی همکاری با دانشگاه هنر بلگراد منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، روز جمعه پنجم مرداد ماه سال جاری برابر 26 جولای 2024 امیر پورپزشک رایزن فرهنگی کشور به اتفاق مصطفی اصل روستا مدرس و نماینده ی دانشگاه هنر ایران با خانم پروفسور میریانا نیکولیچ رئیس دانشگاه هنر بلگراد و دیمیتریه پچیچ استاد دانشکده هنرهای زیبا و معاون همکاری های بین المللی دانشگاه هنر بلگراد دیدار و گفتگو کرد.

 در این دیدار پیشنهادهای اجرایی در چارچوب تفاهم نامه فیمابین دو دانشگاه مطرح و آمادگی دو طرف برای اجرای برنامه های مشترک اعلام گردید.

پورپزشک با تشکر از پروفسورنیکولیچ که علیرغم تعطیلات تابستانی دانشگاه این دیدار را ترتیب دادند، به معرفی ظرفیتهای هنری ایران و خصوصا دانشگاه هنر ایران پرداختند و از آقای مصطفی اصل روستا به عنوان هنرمندی با تخصص در زمینه های هنرهای تجسمی، تایپوگرافی، خوشنویسی، نقاشی و سوابق علمی در تدریس و برگزاری کارگاههای آموزشی و داوری جشنواره های مختلف کشوری تقدیر کرده و با یادآوری تفاهم نامه فیما بین دو دانشگاه هنر بلگراد و تهران در ششم ژوئن 2022 ضرورت اجرایی کردن تفاهم نامه و تقویت روابط دو دانشگاه در چارچوب تفاهم نامه را مورد تاکید قرار داد.

پورپزشک افزود تاکنون برنامه های مختلفی با همکاری آن دانشگاه اجرا شده است اما مایل هستیم ارتباطات بین دانشگاهی بیش از پیش گسترش یابد زیرا ظرفیت های بسیاری برای همکاری های مشترک وجود دارد. خانم دکتر نیکولیچ نیز با یادآوری سفر سال گذشته خود به ایران و بازدید از دانشگاه هنر ایران و دیدار با دکتر حسنائی رئیس دانشگاه، از گسترش همکاری ها استقبال کرد.

وی با معرفی پروفسور پچیچ معاون جدید بین الملل دانشگاه آمادگی دانشگاه را برای برنامه ریزی فعالیت های مشترک اعلام کرد. نیکولیچ پیشنهاد داد در اوایل ماه سپتامبر نشست برخط میان دو دانشگاه با حضور رایزنی فرهنگی برگزار شود و جزئیات پیشنهادهای اجرایی بررسی شود.

مصطفی اصل روستا نیز به نمایندگی از سوی رئیس دانشگاه هنرایران آمادگی دانشگاه را برای همکاری مشترک اعلام کرد و پیشنهادهایی در زمینه تبادل استاد و هیات های دانشجویی، برگزاری کارگاه های علمی و آموزشی، انتشار نشریه مشترک درباره هنر ایران و صربستان، برگزاری کنفرانس های حضوری و برخط و دوره شرح مثنوی توسط اساتید ایرانی بصورت برخط به منظور ایجاد محتوای مناسب جهت تصویر سازی و یا اجرای دیگر قالب های هنری موجود توسط دانشجویان را ارائه داد.

پروفسور پچیچ معاون بین الملل نیزضمن اعلام آمادگی دانشگاه برای برنامه ریزی محورهای مطرح شده پیشنهادهای زیر را مطرح نمود:

الف) برپایی نمایشگاه نقاشی از آثار اساتید ایرانی در گالری هنر متعلق به دانشگاه واقع در خیابان کنز میهائیلو مهمترین پیاده راه گردشگری بلگراد

ب) اجرای موسیقی ایرانی توسط دانشجویان رشته موسیقی با قابلیت برگزاری کارگاه علمی به زبان انگلیسی ج) اجرای نمایش تئاتر و برگزاری کارگاه

د) امکان اسکان اساتید در دانشگاه هنر بلگراد


( ۱ )