اطلاعیه شماره ۲ ویژه ثبت نام دانشجویان دکتری جدید الورود (ورودی ۱۴۰۳)

۱۰ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۱:۲۳ کد : ۶۳۶۶ رویدادها
تعداد بازدید:۲
اطلاعیه  شماره ۲ ویژه ثبت نام دانشجویان دکتری جدید الورود (ورودی ۱۴۰۳)

اطلاعیه ویژه  ثبت نام دانشجویان جدید الورود دکتری (ورودی 1403)

ضمن عرض خیر مقدم به مناسبت ورود به دانشگاه هنر به اطلاع کلیه پذیرفته شدگان دکتری ورودی 1403 می رساند ثبت‏نام ایشان برابر مقررات و ضوابط ذیل صورت می پذیرد:

الف) زمان و نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان :

ثبت نام به صورت الکترونیکی و غیرحضوری بوده و زمان آن به این شرح است:

از روز 11 تا 18 شهریور

عدم بارگذاری به موقع و یا بارگذاری ناقص و اشتباه مدارک، باعث تاخیر ثبت‏ نام، غیبت در کلاسها و مستلزم مراجعه حضوری برای رفع نقص است.

ب) مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام (مدارک ذیل اسکن و با فرمت PDF  آماده بارگذاری شود):

  1. مدرک کارشناسی ارشد (گواهی موقت یا دانشنامه) که دارای میانگین کل باشد. همچنین مدرک کارشناسی و کاردانی ( در صورتی که دانشنامه ارسالی فاقد معدل است حتما ریز نمرات کلی بارگذاری شود).

تبصره ‌1- پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ به‌ دلایلی‌ قادر به‌ ارائه‌ گواهی موقت یا گواهی پایان تحصیلات کارشناسی ارشد نمی‌باشند، لازم‌ است‌ اصل‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه‌ یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل ‌اخذ کارشناسی‌ ارشد (فوق لیسانس‌) با محتوی فرمی که در اطلاعیه سازمان سنجش درج شده است را تهیه و پس از اخذ تاییدهای مندرج در فرم آن را بارگذاری نمایند. همچنین دانش آموختگان مشمول مقررات وظیفه عمومی نیز باید نامه معرفی به نظام وظیفه را که دارای تاریخ فارغ التحصیلی و معدل کل است از دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی ارشد اخذ و به عنوان مدرک کارشناسی ارشد ارائه نمایند.

تبصره 2- آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که در زمان اعلام نتایج اولیه و تکمیل فرم انتخاب رشته دانشجوی سال آخر بوده‌اند و حداکثر تا تاریخ 31/06/1403 فارغ‌التحصیل می‌شوند، دانشجوی سال آخر شناخته شده و لازم است فرم معدل دانشجویان سال آخر ماخوذه از سایت سازمان سنجش را پس از تکمیل توسط موسسه آموزش عالی محل فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی ارشد ، آن را در زمان ثبت‌نام ارائه نمایند.

 (برای مشمولان تبصره 2 حداکثر زمان برای ارائه اصل مدرک موقت یا دانشنامه کارشناسی ارشد به آموزش کل اول دی 1403 می باشد. در غیر اینصورت انتخاب واحد ترم دوم انجام نمیشود. لازم است دانشجو فرم تعهد را تکمیل و بارگذاری نماید)

2. عکس پرسنلی با حجم kb 10 و حداکثر 30 kb با پسوند JPG

  3. کارت ملی (پشت و رو)و شناسنامه (کلیه صفحات)

4. واریز بخشی از  شهریه یک ترم تحصیلی به مبلغ  200.000.000 ریال برای دانشجویان دکتری پردیس خودگردان به صورت علی‏الحساب از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی در سامانه ثبت نام الکترونیکی (پس از انتخاب واحد، مابقی شهریه تا قبل از دی 1402 از دانشجو مطالبه خواهد شد). شهریه کل دوره علی الحساب برای 8 ترم 220 میلیون تومان می باشد. محل استقرار آموزش پردیس فارابی در کرج می باشد.

5. واریز مبلغ 1.000.000 ریال به صورت علی الحساب از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی در سامانه ثبت نام الکترونیکی بابت کارت چند منظوره (مربوط به کلیه دانشجویان روزانه و پردیس خودگردان) .

6. مدرک وضعیت نظام وظیفه را با توجه به بند "مقررات وظیفه عمومی " مندرج در دفترچه راهنمای شماره 2 آزمون ورودی دوره های دکتری ناپیوسته سال  1403  برای برادران ( اعم از کارت پایان خدمت، کارت معافیت ، نامه فراغت از تحصیل مقطع کارشناسی ارشد که تا تاریخ 31/6/1403 فارغ التحصیل شده باشد.

 نکته مهم : بدین منظور لازم است دانشجوی مشمول با مراجعه به پرتال https://sakha.epolice.ir نسبت به درخواست معافیت تحصیلی اقدام نموده و کد(فرم) دریافتی را در سامانه گلستان بارگذاری کند ( معافیت تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد کفایت نمی کند و به عنوان مدرک اشتباه تلقی شده و فرایند ثبت نام تایید نمی شود ) دقت شود مقطع تحصیلی "دکتری تخصصی غیر پزشکی ناپیوسته" و دوره تحصیلی "روزانه "و یا "پردیس خودگردان" و نام دانشگاه "دانشگاه هنر " در سامانه انتخاب شود.

(رمز ورود پرتال وظیفه عمومی: نام کاربری: کد ملی و گذرواژه: کد "سخا" می باشد)

کد سخا از طریق مراجعه به دفاتر پلیس10 + قابل دریافت است.

نکته مهم1: پذیرفته‌‏شدگانی که در حال انجام خدمت وظیفه عمومی هستند، موظفند با نام کاربری خود با ورود به سایت sakha.epolice.ir  بخش وظیفه عمومی (قسمت ثبت درخواست- موضوع درخواست معافیت تحصیلی) درخواست خود را ثبت نمایند. پس از تایید دانشگاه مبنی بر قبولی، نظام وظیفه با یگان خدمتی برای ترخیص از همان طریق مکاتبه می نماید.

تذکر مهم 2: معافیت تحصیلی دانشجویان دکتری مشروط به تائید نظام وظیفه 6 ساله می باشد.

مدارک لازم نظام وظیفه جهت اسکن در سامانه گلستان بر اساس شرایط فرد ( کارت پایان خدمت ، کارت معافیت ، برگه معافیت پزشکی موقت ، برگه معافیت تحصیلی مقطع قبلی و فارغ التحصیل شده تا پایان شهریور 1403 و برگه تائید سامانه سخا). یکی از مدارک بر اساس شرایط فرد بارگذاری شود.

مهم : دانشجویان پسر دارای کارت پایان خدمت و یا هر گونه کارت معافیت دائم (کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...)، باید از طریق سامانه سخا به آدرس https://sakha.epolice.ir  وارد پرتال خود شده و از منوی "وظیفه عمومی" و سپس "درخواست برخط اصالت سنجی کارت" شده و درخواست اصالت سنجی کارت نمایند. پس از پرداخت هزینه ثبت درخواست، فایل نتیجه درخواست را در قالب PDF دریافت و به همراه تصویر کارت پایان خدمت در قالب یک فایل در محل مدرک کارت پایان خدمت در سامانه گلستان بارگذاری نمایند. اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت درخواست برخط اصالت سنجی کارت: اطلاعات سازمان متقاضی: - نام سازمان متقاضی: دانشگاه هنر - شماره نامه: شماره دانشجویی یا کد ملی - تاریخ نامه: تاریخ روز درخواست - زدن تیک گزینه "استعلام تاریخ خدمت" برای دارندگان کارت پایان خدمت آدرس سازمان متقاضی: - استان و شهرستان و شهر: تهران - بخش: مرکزی خ حافظ خ سرهنگ سخایی - کد پستی سازمان: 1136813518 - پست الکترونیکی: info@art.ac.ir - شماره تلفن سازمان: 66734009

تذکر مهم3 : پذیرفته شدگانی که در حال انجام خدمت وظیفه عمومی هستند در صورت نیاز برای اخذ راهنمایی جهت ترخیص خود با شماره تلفن 66734009-021 داخلی 101 سرکار خانم محمودیان تماس حاصل نمایند .

 7.  اصل حکم مرخصی سالانه یا موافقت رسمی و بدون قید و شرط سازمان متبوع برای کارمندان دولت و مربیان (برای مربیان ارائه حکم ماموریت تحصیلی تا حداکثر دو ماه آتی بلامانع است).

8. مدرک ایثارگری

ج) تذکرات مهم :

1. بارگذاری مدارک توسط دانشجو در زمان های اعلامی الزامی است. عدم اقدام به ثبت نام الکترونیکی در تاریخ های اعلامی به منزله انصراف از تحصیل تلقی می‏گردد.

2. از دانشجویانی که مدارک آنان ناقص باشد یا وجوه شهریه را واریز نکرده باشند ، تحت هیچ شرایطی ثبت نام به عمل نخواهد آمد.

3.دانشجویان شهریه پرداز (پردیس خودگردان) که پس از واریز وجه شهریه، از تحصیل در پردیس منصرف شوند، چنانچه انصراف خود را قبل از 5 مهر 1403 تحویل آموزش دهند، فقط هزینه خدمات آموزشی (مبلغ 1.000.000 ریال) از ایشان دریافت خواهد شد. در صورت تسلیم تقاضای انصراف از تحصیل پس از تاریخ 5 مهر، کل شهریه یک ترم و هزینه خدمات آموزشی از ایشان اخذ خواهد شد و وجهی به ایشان مسترد نخواهد شد. با پذیرفته شدگانی که از طریق سازمان سنجش آموزش کشور دانشگاه خود را جابجا نمایند با همین روال رفتار می‏شود.

4. با توجه به اینکه ثبت نام ها به صورت غیرحضوری انجام می‏گردد، اولا کلیه ثبت‏نام‏ها به صورت مشروط انجام می‏شود. ثانیا دانشجو متعهد می‏شود اصل مدارک را نیز در اولین زمانی که دانشگاه متعاقبا اعلام می‏نماید به دانشگاه تحویل دهد. چنانچه در مدارک بارگذاری شده و مدارک اصلی مغایرتی دیده شود، با دانشجو برابر ضوابط برخورد خواهد شد. لذا توصیه می‏شود مدارک درخواستی دقیق و به طور صحیح بارگذاری گردد. دانشجو موظف است با استفاده از راهنمای مربوطه به صورت روزانه تا حصول اطمینان از تایید مدارک خود، سامانه گلستان را کنترل نماید.

5. جهت دریافت آخرین اطلاعیه‏ها ، آئین‏نامه‏ها و اخبار آموزشی دانشگاه هنر ضروری است در کانال @artedu ( تلگرام، ایتا و آی گپ) بلافاصله پس از مطالعه این اطلاعیه، عضو شوید. رفع اشکال موارد مرتبط با بارگذاری مدارک و ... که در هفته آتی احتمال بروز آن وجود دارد نیز از همین طریق اطلاع رسانی میشود.

6. شروع کلاس‏ها به صورت حضوری بوده و از 1 مهر می باشد.

7. در صورت نیاز برای اخذ راهنمایی در خصوص مشکلات بارگذاری  مدارک و ثبت نام غیر حضوری مرتبط با سامانه گلستان از ساعات 9 تا 13 با تلفن های 02166728000  و 5- 02166733401  (داخلی های 364 و 274) و پشتیبانی بابت سؤالات مرتبط با امور آموزشی ثبت نام با تلفن های 02166728000  و 5- 02166733401  (داخلی های 275  و   و266 ) تماس حاصل نمائید. پس از انجام ثبت نام و تایید آن، مراحل انتخاب واحد نیز بر اساس نظر مدیران گروه های آموزشی توسط ادارات آموزش دانشکده انجام میشود. در صورت تایید مدارک میتوانید با استفاده از راهنمای ثبت نام، انتخاب واحد خود را در هفته آخر شهریور در سامانه گلستان ملاحظه نمائید. لذا از تماس با آموزش کل در این خصوص جدا پرهیز شود.

8. با توجه به اینکه دانشگاه در دفترچه انتخاب رشته در بخش توضیحات شرایط دانشگاه ها، به صراحت به عدم امکان واگذاری خوابگاه اشاره نموده و داوطلب نیز با اطلاع و قبول این شرط، دانشگاه هنر را انتخاب نموده است، لذا در این خصوص با بخش آموزش و دانشجویی تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری نداشته باشید.

9. مختصر آئین نامه مرتبط با مقطع شما به شرح ذیل برای آگاهی قابل بهره برداری است. لیکن قویا توصیه میشود از طریق لینک آئین نامه ها و فرم ها در صفحه معاونت آموزشی دانشگاه به آدرس https://education.art.ac.ir/fa تمامی آئین نامه های مرتبط با خود را دریافت و مطالعه فرمائید.

اداره کل امور آموزشی دانشگاه

خلاصه آیین نامه دوره دکتری ورودی 1403

1-تحصیل در دوره دکتری به صورت تمام وقت بوده و مدت مجاز تحصیل حداقل 6 نیم سال و حداکثر 8 نیمسال است که با تایید استاد راهنما تا 2 نیمسال دیگر قابل افزایش است . ( نیمسال اول رایگان و نیمسال دوم با پرداخت هزینه طبق تعرفه هیات امنای دانشگاه امکان پذیر است). ضمنا دوران تحصیل به دو بخش آموزشی (4 نیمسال) و پژوهشی(4 نیمسال) تقسیم میشود. در صورتی که دانشجو بخش آموزشی خود را (گذراندن دروس و آزمون جامع) در زمان مقرر به اتمام نرساند، قادر به ورود به بخش پژوهشی نبوده و اخراج می شود. در واقع پس از قبولی در آزمون جامع فرایند تصویب موضوع رساله و ورود به بخش پژوهشی آغاز می شود. ارائه دو مقاله علمی پژوهشی از جمله وظایف دانشجو در دوران فعالیت پژوهشی است.

2-تعداد کل واحدها 36 واحد است که 16 واحد آموزشی و 20 واحد پژوهشی در رساله است .

3-دانشجو موظف است در هر نیمسال حداقل 6 واحد و حداکثر 10 واحد درسی اخذ کند .

4-حداقل نمره قبولی در هر درس 14 و میانگین کل قابل قبول حداقل 16 می باشد .

5-در صورت عدم کسب نمره قبولی در هر درس ، اخذ مجدد آن با پرداخت هزینه طبق تعرفه هیئت امنا امکان پذیر است .

6-غیبت در یک درس بیش از سه شانزدهم کلاس درسی و یا جلسه امتحان غیر موجه تلقی شده و برای درس نمره صفر درج میشود. در صورت ارائه دلایل موجه و تایید شورای آموزشی، درس  حذف می گردد .

7-برای شرکت در آزمون جامع ،کسب میانگین کل حداقل 16 از تمام واحدهای آموزشی دوره الزامی است و چنانچه میانگین کل کمتر از 16 باشد ، با نظر استاد راهنما و تایید گروه در یک نیمسال تحصیلی می تواند دروسی را برای ترمیم میانگین اخذ نماید . در غیر این صورت اخراج آموزشی می گردد .

8-برگزاری آزمون جامع منوط به ارائه نمره زبان مورد تایید دانشگاه می باشد .

9-حداقل نمره قبولی آزمون جامع 16 می باشد و در صورت عدم قبولی صرفا می تواند یکبار دیگر در ارزیابی جامع شرکت نماید .

10-نمره رساله پایانی ، کیفی بوده و در میانگین کل محاسبه نمی شود .

11-چنانچه ارزشیابی رساله مردود اعلام گردد با تایید هیات داوران حداکثر یک نیمسال دیگر در سنوات مجاز به دانشجو داده می شود تا مجددا از رساله خود دفاع نماید .

آدرس و تلفن های مورد نیاز

 ساختمان مرکزی دانشگاه هنر واقع در :

خیابان حافظ خیابان سرهنگ سخائی بعد از تقاطع سی تیر دانشگاه هنر تلفنخانه 66728000

و یا

میدان امام خمینی خیابان فردوسی خیابان سرهنگ سخائی نرسیده به تقاطع سی تیر دانشگاه هنر

 تلفن آموزش دانشکده علوم نظری :66763349

تلفن آموزش حفاظت و مرمت: 66725684

تلفن آموزش دانشکده تجسمی: 66763312

تلفن آموزش دانشکده معماری و شهرسازی:66722740-66757362

تلفن آموزش گروه نمایش بخش کارشناسی :66722254

پردیس ولی عصر : (دانشکده هنرهای کاربردی)

ساختمان آموزشی : خیابان ولی عصر(عج) بالاتر از چهارراه ولی عصر روبروی خیابان بزرگمهر

تلفن آموزش دانشکده کاربردی:66413435

کلاسهای گروه عمومی و معارف اسلامی دانشجویان کارشناسی که رشته های آنان در تهران مستقر است.

تلفن گروه معارف اسلامی:66465294

تلفن گروه عمومی:66491476

دانشکده سینما و تئاتر :

کارشناسی ارشد و کارشناسی سینما

کارشناسی ارشد کارگردانی بازیگری ادبیات نمایشی

کارشناسی ارشد تصویر متحرک

دکتری نمایش

              خیابان مفتح جنوبی خیابان شهید ورزنده پ16 تلفن 88826818 و 88821856

تلفن آموزش دانشکده سینما و تئاتر :88848733-88349427

پردیس کرج : (دانشکده معماری و شهرسازی موسیقی و پردیس خودگردان فارابی)

             کرج  بلوار آیت ا... طالقانی میدان آزادگان بلوار امام رضا(ع) روبروی شهرک اوج دانشگاه هنر   9 ـ  32519936 (026)

تلفن آموزش دانشکده معماری و شهرسازی (بخش کرج):02632523939

تلفن آموزش دانشکده موسیقی:02632519940-02632533377

تلفن های آموزش پردیس فارابی:02632523839-02632523737-02632556060

به منظور همیاری با کارشناسان برای رسیدگی به امورات آموزشی شما و سایر دانشجویان خواهشمند است از ساعت 9 تا 13 با شماره های فوق تماس بگیرید. با تشکر

(مترو کرج با ماشینهای ون و یا تاکسی که دانشگاه ازاد کرج میروند از درب پایین دانشگاه هنر)