نشست مسولین دانشگاه هنر ایران و شورای اسلامی شهر و شهرداری قشم

۱۷ مهر ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۶ کد : ۶۴۴۲ رویدادها
تعداد بازدید:۲۰۹

به گزارش روابط عمومی، دکتر حسنایی رییس دانشگاه، دکتر رنجبران معاون پژوهش و فناوری و دکتر برمایه ور رییس مرکز رشد و کارآفرینی با شهردار و شورای شهر قشم دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که روز یکشنبه 15 مهرماه سال جاری در دفتر شهردار قشم آقای دکتر میرداد میردادی اتفاق افتاد، دکتر حسنایی رییس دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از این نشست، در مورد اهداف راه اندازی و استقرار واحد فناور در قشم توضیحاتی ارایه نمود.

در ادامه دکتر رنجبران معاون پژوهشی دانشگاه با اشاره به فرصتهای مطالعاتی و پژوهشی که در قشم، خصوصا در بخش هنرهای محلی و بومی آن موجود است، فرصت ایجاد شده را مغتنم دانست و گفت: شناسایی و پژوهش در مورد هنرهای بومی ایران یکی از مواردی است که دانشگاه هنر خود را موظف به انجام آن می داند و از این رو ایجاد کارخانه صنایع خلاق در قشم می تواند ما را در رسیدن به اهداف دانشگاه یاری کند.

دکتر برمایه ور رییس مرکز رشد و فناوری که پیش از این هم در ساخت و راه اندازی ساختمان مرکز رشد و  صنایع خلاق دانشگاه هنر ایران همراه آقای مافی در قشم حضور داشتند در این نشست توضیحات کاملی از روند انجام کار ارایه نمود.

دکتر برمایه ور با ارایه ی تصاویری از قبل و بعد بازسازی ساختمان صنایع خلاق و تجهیز آن توسط دانشگاه هنر ایران، وجود این مکان را برای رسیدن به اهداف آموزشی،پژوهشی،فناورانه،نوآورانه و کارآفرینانه دانشگاه نسل سوم و چهارم و همینطور فعالیتهای شهرداری قشم ضروری دانست.

وی با اشاره به ملاقاتهای انجام شده در سفرهای قبلی خود با هنرمندان قشم گفت: امروز با استقرار دو واحد فناور نخستین قدم ها برای خلق و تولید محصولات بومی و هنری منطقه برداشته شده است و بی شک همکاری و همراهی مسولین محترم شهر قشم در این مسیر بسیار حایز اهمیت بوده و هست.

دکتر میردادی شهردار قشم نیز با ابراز خرسندی از حضور مسولین دانشگاه هنر ایران در قشم و تقدیر از فعالیتهای انجام شده پیشنهادهایی در خصوص برگزاری دوره های کوتاه مدت ارایه نمود.

مسولین دانشگاه هنرایران، در این سفر با اعضای شورای اسلامی شهر قشم و رییس شورای شهر آقای دکتر اسلامی نیز دیدار داشتند.

در این دیدار دکتر حسنایی با گرامی داشتن یادو خاطره ی مرحوم حاج حبیب بازماندگان رییس فقید شورای اسلامی شهر قشم و از مفاخر هرمزگان ایجاد کارخانه صنایع خلاق را یکی از دستاوردهای ایشان معرفی کرد و گفت:آقای بازماندگان، مردی بزرگ، وطن دوست و مردم دوست بود شاید عمر آشنایی ما با ایشان بسیار کوتاه بود اما آنچه در این مدت از شخصیت ایشان به چشم می خورد نشان می دهد که در دوران مسوولیت خود در شورای اسلامی شهر قشم در دفاع از حقوق شهروندی جزیره نشینان قشمی هیچ‌گاه کوتاهی نکرد و همه عمرش را صرف خدمت به مردم و دفاع از آرمان‌های انقلاب کرد.

امیدوارم این مرکز که یادگاری از ایشان برای ساکنین قشم و دانشگاه هنرایران است بتواند به اهدافی که مدنظر ایشان بود دست یابد و به شکوفایی برسد و مسلما این امر وظیفه ی همه ی ماست.

در این جلسه دکتر رنجبران معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و دکتر برمایه ور رییس مرکز رشد و کارآفرینی در خصوص اقدامات انجام شده و نیز برنامه های آتی توضیحاتی ارایه نمودند.

از دیگر دستاوردهای مهم این سفر همانطور که اشاره شد استقرار دو واحد فناور جیکو قشم (در مرحله پیش رشد) و صنایع دستی قشم (در مرحله رشد) بود.