دانشگاه هنر ایران میزبان دانشگاه بولونیا ایتالیا

۱۷ مهر ۱۴۰۳ | ۱۵:۲۶ کد : ۶۴۴۳ رویدادها اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۵۰۴
دانشگاه هنر ایران میزبان دانشگاه بولونیا ایتالیا

به گزارش روابط عمومی، دانشگاه هنر ایران، در روز ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ نشست تخصصی انتقال فناوری مسیر راه ابریشم را با دانشگاه بولونیا ایتالیا برگزار نمود.

در این نشست پروفسور لورنزو ویگوتی، استاد و پژوهشگر ایتالیایی در حوزه تاریخ و معماری و از اساتید دانشگاه های معتبر دنیا از جمله دانشگاه بولونیا ایتالیا حضور داشت که با دعوت و هماهنگی مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه هنر ایران و با همکاری سازمان امور دانشجویان و همراهی دانشگاه تهران، با حضور اساتید ودانشجویان در مجموعه باغ ملی دانشگاه هنر ایران برگزار گردید.

این نشست که با حضور دکتر مهران گلستان ، مدیر همکاری های علمی و بین المللی، جناب آقای دکتر علیرضا طاهری، رئیس دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر و نیز جناب آقای دکتر رضا شکوری، رئیس دانشکده معماری و شهرسازی، برگزار شد تا زمینه های همکاری علمی، فرهنگی و هنری فی ما بین بررسی گردد. دانشگاه بولونیا، یکی از کهن‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان با بیش از نهصد سال قدمت و دومین دانشگاه بزرگ ایتالیاست.

این دانشگاه در شهر بولونیا قرار دارد و دارای حدود ۸۵۰۰۰ دانشجو و ۲۳ دانشکده است. رتبه جهانی این دانشگاه 97 می باشد و در گروه بندی اداره کل امور دانش آموختگان در گروه الف و ممتاز قرار دارد.

دکتر گلستان ضمن خوشامدگویی به مهمانان، آمادگی خود را جهت همکاری های هر چه بیشتر با دانشگاه های کشور ایتالیا اعلام و ابراز امیدواری کرد که با برگزاری رویدادهای مشترک در حوزه فرهنگ و هنر و ارتباط و تعامل نزدیک اساتید و دانشجویان متخصص در حوزه های مختلف از جمله معماری و تاریخ هنر، بستر تعاملات هر چه بیشتر بین دانشگاهی در آینده نیز فراهم شود.

پروفسور ویگوتی نیز درباره موضوع پژوهش خود با عنوان "انتقال فناوری معماری از مسیر راه ابریشم" و نیز چگونگی انتقال دانش معماری از ایران به ایتالیا در قرن چهاردهم میلادی، صحبت و ابراز امیدواری کرد که از اساتید متخصص دانشگاه هنر ایران در این زمینه بهره گیرند.

دکتر طاهری رئیس دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر نیز با اشاره به اشتراکات تاریخ هنر ایران و تاریخ هنر ایتالیا به توانایی های دانشکده خود جهت تبادل استاد و دانشجو و دیگر همکاری های مشترک با دانشگاه بولونیا پرداخت.

دکتر شکوری رئیس دانشکده معماری و شهرسازی نیز به توضیحات تخصصی در زمینه تاریخچه معماری دانشگاه هنر ایران پرداخت برای همکاری های علمی پژوهشی مشترک با دانشگاه بولونیا اعلام آمادگی کرد. در پایان این دیدار هدیه ای به رسم یادبود به مهمان خارجی تقدیم گردید و بازدید میدانی از پردیس باغ ملی دانشگاه هنر ایران به همراه توضیحات تخصصی رئیس دانشکده معماری و شهرسازی، صورت گرفت و سپس سخنرانی تخصصی پروفسور ویگوتی با حضور اساتید و دانشجویان علاقه مند در در دانشکده معماری و شهرسازی برگزار گردید.


( ۱ )