مراسم یادبود شادروان دکتر سعید کشن فلاح در تالار فارابی برگزار شد

۰۱ آبان ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۱ کد : ۶۵۳ رویدادها
تعداد بازدید:۱۶۱۵
مراسم یادبود شادروان دکتر سعید کشن فلاح در تالار فارابی برگزار شد

 

با حضور خانواده شادروان استاد دکتر کشن فلاح ، دکتر اکرمی ریاست دانشگاه هنر ، رئیس و کارکنان دانشکده سینما و تاتر و جمعی از هنرمندان، مدیران، اساتید و دانشجویان دانشگاه، مراسم یادبودی در روز چهارشنبه ۲۸ مهر در تالار فارابی دانشگاه هنر برگزار شد. این مراسم به همت دانشکده سینماوتئاتر و با سخنرانی‌هایی در تبیین وجوه مختلف شخصیتی، علمی و هنری دکتر کشن فلاح برگزار شد. دکتر سعید اسدی از دانشجویان سالهای گذشته ایشان و عضو فعلی هیأت علمی گروه تئاتر دانشگاه تهران اجرای این مراسم را بر عهده داشت.
 
به گزارش روابط عمومی در این مراسم دکتر اکرمی رئیس دانشگاه هنر با اشاره به اینکه مرگ از واقعی ترین رخدادهای زندگی همه ما انسانهاست، افزود: لبخند پر معنای جناب آقای کشن فلاح در عکس پوستر یادبودشان نشاندهنده آن است که ایشان زندگی خوبی داشته اند. ایشان رمز و واقعیتی را از دنیا دریافته اند که ما هنوز درنیافته ایم و دارای روح بلندی بوده اند که به آرامش رسیده و قطعاً در آن دنیا چیزهای بهتری را می بینند. ایشان غیر از هنرمند بودنشان به عنوان یک معلم خوب خدمات زیادی کردند و با وجود آلام فراوان جسمی، همیشه لبخند داشتند و این نشان از وجود فراوان عشق درون ایشان است. من این ضایعه را به خودم به جامعه هنری کشور به همکاران گرامی ام و به خانواده معزز ایشان تسلیت می گویم.
 
حجت الاسلام والمسلمین دوست پرور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر نیز در سخنان خود با اشاره به اینکه ذات دنیا فریبنده است و ما را فریب می دهد، افزود: روزی فرا خواهد رسید که هیچ داشته ای جز دلِ آباد برای ما نخواهد ماند. برای دلِ آباد یکی دو نشانی وجود دارد. دل آباد دل بلاکش است و گرمابخشی و نور افزایی دارد. درورد می فرستیم به روح دکتر کشن فلاح که صبورانه و شاکرانه بویژه در این اواخر عمرشان زندگی کردند و دلشان آباد بود.
 
در ادامه دکتر تاجبخش فنائیان عضو هیأت علمی گروه تئاتر دانشگاه تهران و هم دوره قدیمی دکتر کشن فلاح در سخنانی ضمن اشاره به فعالیتهای هنری و مدیریتی ایشان افزود: دکتر سعید کشن فلاح را از سال ۱۳۵۳ دانشکده هنرهای دراماتیک می شناسم. ایشان سالها در محیط آموزشی و عرصه های هنری کار کرد و ثمر داد. در دانشگاه تهران و تربیت مدرس تدریس می کرد و برای دانشگاه هنر بسیار زحمت کشید و هنرمندان سرشناسی در رشته سینما و تئاتر از شاگردان ایشان بودند. ایشان در بخش دیگری از سخنانش افزود: در هنر جناح و دسته بندی وجود ندارد، چون منافعی نیست. هیچ صنفی به اندازه ما دلیل و بهانه برای دوست داشتن همدیگر ندارد؛ روح هنرمندان به هم نزدیک است و جرقه ای از ارتباط روح، عشق ها به وجود می آورد. هنرمندان بهانه های بسیاری برای دوست داشتن هم دارند و آنهایی که پا به عرصه های مدیریتی در دانشگاه می گذارند باید خیلی قدرشان را دانست.
 
دکتر فرهاد مهندس پور عضو هیأت علمی گروه تئاتر دانشگاه تربیت مدرس نیز به عنوان سخنران بعدی گفت: سعید کشن فلاح در مقطعی که خیلی جوان بود وارد عرصه هایی شد که شاید برای آن خیلی آماده نبود؛ او از دهه ۶۰ پرچمدار جریانی بود که در آن یک نگاه ایدئولوژیک به تئاتر وجود داشت. جریانی که نه دولتی و نه حکومتی بود و خواستگاه آن یک جریان اجتماعی بزرگتر بود. دکتر مهندس پور در بخش دیگری از سخنانش افزود: چیزی که فقدانش همه ما را رنج می دهد این است که ما با هم حرف نمی زنیم . ایشان در پایان آرزو کرد سعید کشن فلاح با سفرش همه ما را بیدار کند تا بتوانیم با هم حرف بزنیم.
 
در ادامه متنی توسط آقای رضا موسوی به نمایندگی از طرف شاگردان دکتر کشن فلاح قرائت شد.
 
دکتر اسماعیل شفیعی رئیس دانشکده سینماوتئاتر دانشگاه هنر به عنوان سخنران بعدی این مراسم با ذکر خاطره ای نیک از فعالیت های خیریه استاد کشن فلاح، پرده از یکی از وجوه شخصیتی پنهان مانده شادروان کشن فلاح برداشت.
 
در پایان مراسم آقای جواد حق نژاد به نمایندگی از خانواده شادروان دکتر کشن فلاح از همه کسانی که در فقدان شادروان و با حضور خود موجب تسلای بازماندگان بودند تشکر و قدردانی نمود.
 
شایان ذکر است اجرای تعزیه  توسط گروه جناب آقای هاشمی و نمایش چند کلیپ تصویری از زندگینامه و فعالیتهای مرحوم کشن فلاح در مجامع علمی و هنری که توسط آقای معین الدین خورشیدی از دانشجویان سینما ساخته شده بود ، از بخش های دیگر این مراسم بود.