نشست هم اندیشی نمایندگان شورای سیاستگذاری جشنواره امام رضا(ع) با اساتید هیئت علمی دانشگاه هنر

۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۱۴:۲۹ کد : ۶۸۲ رویدادها
تعداد بازدید:۲۹۳۱
نشست هم اندیشی نمایندگان شورای سیاستگذاری جشنواره امام رضا(ع) با اساتید هیئت علمی دانشگاه هنر

 

هواللطیف 
دبیرخانه کمیته هنری جشنواره بین المللی امام رضا (ع)
در دانشگاه هنر برگزار کرد:
 
نشست هم  اندیشی نمایندگان شورای سیاستگذاری جشنواره امام رضا(ع)
با اساتید هیئت علمی دانشگاه هنر
 
در ابتدای جلسه دکتر هاشمی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر، ضمن عرض خیر مقدم به ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر اکرمی که ریاست شورای سیاستگذاری را نیز برعهده دارند و نیز با تشکر از حضور استادان محترم و نمایندگان گروه های آموزشی که دعوت جشنواره را پذیرفتند، کلیاتی از جشنواره، نحوه شکل گیری شورای سیاستگذاری و آیین جشنواره را عنوان کرده و دبیر جشنواره را به اساتید حاضر معرفی کردند. 
 
در ادامه رژین گلستانی؛ دبیر جشنواره ضمن پخش کلیپ تبلیغاتی جشنواره که در فضاهای مجازی برای اطلاع رسانی از سوی دبیرخانه نشر داده شده بود گفت: «صرفاً نشر تبلیغات این چنینی برای یک جشنوارهء موضوعی با این گستردگی کفایت نکرده و دانشجویان معمولا با توصیه استادان و صاحبنظران به شرکت در یک جشنواره علاقمند میشوند. نکته مهم این است که برگزاری یک جشنواره موضوعی و جامع که ۳۵ رشته هنری را دربردارد اکنون پیش روی دانشجویان هنر قرار گرفته است که می تواند به منزله فرصتی مغتنم محسوب گردد، به همین منظور شایسته است برای جلب مشارکت هر چه بیشتر، موجی تشویقی و ترغیبی توسط استادان و دانشجویان در سطح دانشگاه هنر به راه انداخت. وی افزود: قابلیت های دانشگاه هنر به اندازه ایست که می‌تواند فضایی تجربی برای بُروز هرچه بهتر توانمندی های  دانشجویانش فراهم آورد. و ازآنجا که عموما دانشجویان و استادان دانشگاه هنر از جایگاه ویژه ای در بین دانشکده های هنری کشور برخوردارند ، عمدتاً الگوی جامعه دانشگاهی قرار خواهند گرفت. و نوعی مرجعیت از این نوع فعالیتها برای دانشگاه هنر فراهم خواهد شد.
 
همچنین اینگونه جشنواره ها فضای رقابتی سالمی را در بین دانشجویان هنرمند کشور ایجاد خواهد کرد.
جشنواره رضوی فرصتی کم نظیر را برای دانشجویان تمامی رشته های دانشگاهی هنر ایجاد کرده است تا بتوانند یک جشنواره موضوعی   مذهبی را به شکلی متفاوت از گذشته ارائه دهند. 
 
گلستانی در ادامه ضمن ارائهء گزارشی درخصوص آثار ارسالی به دبیرخانه گفت: باید به این موضوع توجه داشت که اگر  تنها به ارسال فراخوان و تبلیغات رسانه ای بسنده کنیم با آثاری چندان خلاقانه و متفاوت مواجه نخواهیم بود.  حال آنکه با مشارکت و راهنمایی اساتید به منظور هدایت نگاه دانشجویان به زندگی و سیره امام رضا(ع)، روایات، آثار فرهنگی – اجتماعی آن حضرت و  حضور تربت پاک ایشان در کشورمان، آثار هنری متفاوت و متمایزی در هنر معاصر کشورمان خلق خواهد  شد.
 
گلستانی همچنان در ادامه اذعان داشت: این جشنواره متعلق به آستان قدس نیست  بلکه با سرمایه گذاری مادی و حمایت معنوی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم شکل گرفته و با همت دانشجویان، کارکنان و استادان رشته های هنری ۴ دانشگاه هنر کشور به پیش میرود این جشنواره میتواند توانایی دانشجویان را در جهت توجه به باورهای دینی و ارادتمندیهای صادقانه نسل جوان متمرکز سازد و نیز موجب ارتقاء سطح کیفی آثار تولید شده با رویکردهای فرهنگ شیعی گردد. لذا از اساتید هنرمند انتظار می¬رود تا با تجربه گرانقدر و فکر باز و بدیع خود راهنمایانی مؤثر برای دانشجویان در راستای برگزاری این جشنواره باشند.
 
در ادامه نشست دکتر غلامرضا اکرمی؛ ریاست محترم دانشگاه و رئیس شورای سیاست گذاری کمیته هنری جشنواره فرمودند: خوشحال هستم که امروز افراد صاحب نظری از دانشگاه دور هم گرد آمده اند و به خاطر امر بسیار مهمی چون جشنواره امام رضا (ع) به رای زنی می پردازند. افتخار برگزاری جشنواره امام رضا (ع) اعتبار معنوی بزرگی برای دانشگاه است و فعالیت  هنری دانشجویان در این حوزه  بر اعتبار آن می افزاید. 
 
همچنین به آقای دکتر هاشمی تبریک می گویم که در کنار خود دانشجویان و همکارانی چنین کوشا داشته و دارند که توانستند سال گذشته جشنواره نگاه رضوی را به نحوی برگزار کنند که موجب جلب اعتماد بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و وزارت علوم بشوند. تا جایی که بنا به توافق دانشگاه ها، مسئولیت دبیرخانه بخش هنری جشنواره به دانشگاه هنر واگذار شود. 
 
امیدوارم که دوستان از عهده این مسئولیت به خوبی برآیند و امسال نیز بتوانیم جشنواره را همچون سال گذشته و حتی بهتر از آن برگزار کنیم. با نگاهی به آثار رسیده در سال گذشته پتانسیل دانشجویان دانشگاه را بالاتر می‌بینم و انتظار دارم امسال دانشجویان با کیفیت بالاتری از آثار در جشنواره شرکت داشته باشند. در ادامه نشست هریک از اساتید دیدگاه ها و انتقادات و پیشنهادات خود را در رابطه با جشنواره ابراز داشتند و به ارائه راهنمایی و بیان تجربیات خود در این زمینه پرداختند. 
 
در پایان جلسه نیز قرار بر این شد که در فضای مجازی برای ارتباط بهتر استادان با دبیرخانه و شورای سیاستگذاری جشنواره گروهی تحت عنوان «اتاق فکر جشنواره رضوی» تشکیل شود تا اعضای دبیرخانه از مشاوره و راهنمایی های استادان برای ارتقاء سطح کیفی و اجرایی جشنواره بهره مند گردند. 
اسامی استادان مشاور جشنواره رضوی به شرح زیر است:‌
 
جناب آقای دکتر احمد تندی؛ استاد مشاور از گروه آموزشی صنایع دستی
سرکار خانم دکتر نیلوفر شادمهری؛ استاد مشاور از گروه آموزشی طراحی صنعتی
جناب آقای علی فانی سالک؛ استاد مشاور از گروه آموزشی طراحی پارچه و لباس
سرکار خانم دکتر زهرا احمدی؛ استاد مشاور از گروه آموزشی طراحی فرش
جناب آقای مهرداد کشتی آرا؛ استاد مشاور از گروه آموزشی چاپ
جناب آقای فرهاد سلیمانی؛ استاد مشاور از گروه آموزشی عکاسی
جناب آقای علی اصغر گلناری؛ استاد مشاور از گروه آموزشی مجسمه سازی
جناب آقای دکتر حسن سلطانی؛ استاد مشاور گروه نقاشی
سرکار خانم دکتر سودابه صالحی؛ استاد مشاور گروه ارتباط تصویری
جناب آقای دکتر بهنام کامرانی؛ استاد مشاور از گروه آموزشی تصویرسازی
جناب آقای دکتر محمدرضا تفضلی؛ استاد مشاور از گروه آموزشی آهنگسازی
جناب آقای احسان ذبیحی فر؛ استاد مشاور از گروه آموزشی موسیقی ایرانی
جناب آقای دکتر حمید عسکری رابری؛ استاد مشاور از گروه آموزشی موسیقی جهانی
جناب آقای دکتر محمدرضا آزاده فر؛ استاد مشاور از گروه آموزشی اتنوموزیکولوژی
جناب آقای دکتر کورس سامانیان؛ استاد مشاور دانشکده حفاظت و مرمت
جناب آقای شهرام حبیب ا... زرگر؛ استاد مشاور از گروه آموزشی تئاتر
جناب آقای مسعود سفلایی؛ استاد مشاور از گروه آموزشی سینما
سرکار خانم دکتر فاطمه حسینی شکیب؛ استاد مشاور از گروه آموزشی انیمیشن
حجت الاسلام و المسلمین حاج دوست پرور؛ استاد مشاور از گروه آموزشی معارف
سرکار خانم دکتر ندا امیراعلایی؛ استاد مشاور از گروه آموزشی دروس عمومی
جناب آقای دکتر اسماعیل بنی اردلان؛ استاد مشاور از دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر
جناب آقای دکتر علیرضا مستغنی؛ استاد مشاور از گروه آموزشی معماری
سرکار خانم دکتر لیلا کوکبی؛ استاد مشاور از گروه آموزشی شهرسازی