نشست شورای مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای منطقه یک کشور در دانشگاه هنر برگزار شد

۱۷ آبان ۱۳۹۵ | ۱۳:۲۰ کد : ۶۸۶ رویدادها
تعداد بازدید:۱۳۶۵
نشست شورای مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای منطقه یک کشور در دانشگاه هنر برگزار شد

 

نشست شورای مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی منطقه یک کشور با حضور دکتر اکرمی رئیس دانشگاه هنر، دکتر ایرجی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر سید محسن هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر، فهیمه میرزا حسین مدیر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، شهرام زرگر مدیر تشکل های علمی و فرهنگی و جمعی از مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای این منطقه در دانشگاه هنر برگزار شد. 
 
به گزارش روابط عمومی در این نشست که در روز دوشنبه ۱۷ آبان جاری برگزار شد، در ابتدا دکتر هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر ضمن اشاره به میراث چند هزار ساله فرهنگ و تمدن کشورمان تصریح کرد: توجه به فرهنگ و هنر می تواند گسست ها و شکافهایی را که در جامعه وجود دارد، از بین ببرد و دانشگاه هنر در این میان به اعتبار ماهیت فرهنگی اش بسیار تأثیرگذار است. ایشان همچنین افزود: رسالت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای کشور در این حوزه دشوار و حساس است.
 
دکتر اکرمی رئیس دانشگاه هنر نیز در ادامه ضمن خوشامد به مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها گفت: فرهنگ مقوله ی بسیار مهم و پیچیده ای است و هنر زیربنای فرهنگ است. ایشان با اشاره به اینکه دانشگاه هنر به لحاظ مسئولیتی که دارد پرچمدار فرهنگ است، افزود: پشتوانه فرهنگی سرزمین ایران و شاخص های متنوع فرهنگ این مرز و بوم به ما این امکان را می دهد که از این غنا و تنوع به خوبی استفاده و خرده فرهنگ ها را حفظ کنیم؛ همه دانشگاهها حتی دانشگاههای صنعتی و فنی نیز در این حوزه مسئولیت دارند. 
 
دکتر ایرجی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در این نشست ضمن اشاره به لزوم برگزاری مداوم این نشست ها، اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم را دفتر مشترک فرهنگی همه دانشگاههای ایران خواند و افزود: برای به ثمر نشستن فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاهها، برگزاری نشست هایی با تشکل های دانشجویی و ایجاد فضایی همدلانه و همگرایانه میان دانشجویان از ضروریات است. ایشان همچنین از مدیران خواست ارائه گزارش وضعیت از نشریات دانشجویی و پیشنهادات به منظور بهبود تأثیرگذاری فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهند.
 
شهرام زرگر مدیر تشکل های علمی و فرهنگی دانشگاه هنر نیز در ادامه به برگزاری بخش دانشگاهی پانزدهمین جشنواره بین المللی رضوی اشاره کرد و از مدیران فرهنگی خواست تا با پیشنهادات و فعالیت های خود در هر چه بهتر برگزاری این جشنواره سهیم شوند.
 
در ادامه فهیمه میرزا حسین مدیر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر و دبیر شورا فرهنگی دانشگاههای منطقه یک، ضمن طرح دستور جلسه ها از مدیران فرهنگی خواست به ارائه دیدگاههای خود بپردازند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

( ۱ )