مراسم هفته پژوهش با تقدیر از پایان نامه ها و پرسش های برتر به کار خود پایان داد

۳۰ آذر ۱۳۹۵ | ۱۶:۵۰ کد : ۷۵۷ رویدادها
تعداد بازدید:۱۵۰۰
مراسم هفته پژوهش با تقدیر از پایان نامه ها و پرسش های برتر به کار خود پایان داد

 

مراسم اختتامیه هفته پژوهش دانشگاه هنر با تقدیر از پایان نامه ها و پرسش های برتر دانشجویان، از ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۲۴ آذر۹۵ در تالار فارابی برگزار شد. برنامه های هفته پژوهش با موضوع محوری "هنر و محیط زیست" از ۲۰ تا ۲۴ آذرماه در دانشکده ها، پردیس ها و پژوهشکده دانشگاه هنر در قالب برگزاری پنل های تخصصی پیرامون هنر و محیط زیست در جریان بود.
 
به گزارش روابط عمومی در مراسم اختتامیه با حضور مسئولان و جمعی از پژوهشگران دانشگاه، پس از تلاوت قرآن و سرود ملی و همچنین سرود دانشگاه هنر، دکتر اکرمی رئیس دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت.
 
ایشان در سخنان خود ضمن اشاره به اینکه در دانشگاه هنر اکثر رشته ها جنبه عملی دارند و پژوهش کردن کمی متفاوت است، گفت: هفته پژوهش دارای اهمیت بالایی است چون همزمان با اینکه استادان علم و دانش و هنر خود را در کلاسهای درس عرضه می کنند تلاش می کنند بر این علم بیافزایند. ایشان با اشاره به راه اندازی دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر از رشته هایی چون ادبیات فارسی و شعر به عنوان رشته های هنری یاد کرد که جایشان در دانشگاه هنر خالی است.
 
دکتر رزاقی معاون پژوهشی دانشگاه هنر نیز در ادامه گفت: در شورای پژوهشی دانشگاه هنر مصوب شد که هفته پژوهش تماتیک باشد و تمام دانشکده ها پیرامون آن موضوع کار کنند. موضوع هنر و محیط زیست و تأثیر هنر و هنرمندان بر محیط زیست و مطالعات پیرامون آن شاید تحت تأثیر آلودگی های شهرهای کشور و مشکلات زیست محیطی و اهمیت این موضوع انتخاب شد و با ارسال آثار، مشخص شد این برخورد تخصصی با موضوعی مثل محیط زیست برای پژوهشگران جذاب بوده است.
 
معاون پژوهشی دانشگاه همچنین یکی از اهداف هفته پژوهش را برداشتن گامی به منظور کاهش آلودگی های محیط زیست عنوان کرد و افزود: از آنجاییکه همواره پاسخ های خوب از دل پرسش های فکرشده بیرون می آید، قبلاً از گروههای آموزشی خواهش کرده ایم پرسش های دانشجویان را جمع آوری و در فرآیندی پالایش کنند و و امروز به عنوان پرسش های برتر از آنها تقدیر می شود.
 
در ادامه این مراسم، پنل اشتراکی منتخبین دانشکده ها با محوریت محیط زیست برگزار شد و از هر دانشکده یک پرسشگر برتر مورد تقدیر قرار گرفت.
 
تقدیر از پایان نامه های برتر دانشجویان از دیگر برنامه های اختتامیه بود.