نشست هیأت دانشگاه هنر با موسسه فرهنگی اکو

۰۲ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۸ کد : ۸ رویدادها
تعداد بازدید:۱۳۳۱
نشست هیأت دانشگاه هنر با موسسه فرهنگی اکو
نشست هیأت دانشگاه هنر با موسسه فرهنگی اکو

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از دفتر روابط بین الملل، جناب آقای دکتر اکرمی، رئیس محترم دانشگاه به همراه هیأتی از معاونین و مدیران  دانشگاه، در روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۴ از موسسه فرهنگی اکو بازدید و با جناب آقای دکتر افتخار حسین عارف-رئیس و جناب آقای دکتر جباری-مدیر اجرایی موسسه اکو دیدار و گفتگو کردند.

سازمان همکاری های اقتصادی (ECO) ، یک سازمان منطقه ای است که در سال ۱۹۸۵ توسط دولت های ایران، پاکستان و ترکیه به منظور توسعه همکاری های اقتصادی ، فنی و فرهنگی میان کشورهای عضو تاسیس شد. در سال ۱۹۹۲ ، سازمان اکو با اضافه شدن هفت عضو جدید شامل: جمهوری اسلامی افغانستان، جمهوری آذربایجان ، جمهوری قزاستان ، جمهوری قزقیستان ، جمهوری تاجیکستان ، ترکمنستان و جمهوری ازبکستان به ده کشور گسترش یافت. این سازمان به عنوان یک سازمان منطقه ای، نقش ویژ ه ای در گردهم آوردن ده کشور منطقه دارد، کشورهایی که دارای فرهنگ و تاریخ مشترک هستند و در یکی از استراتژیک ترین مناطق جهان واقع شده اند.

 

 

در این دیدار نقش موسسه فرهنگی اکو در توسعه مراودات علمی- فرهنگی بین کشورهای عضو سازمان اکو مورد تاکید قرار گرفت و جناب آقای دکتر اکرمی آمادگی دانشگاه هنر برای توسعه همکاری ها در آینده نزدیک را اعلام کردند.
 
 
 
همچنین در این جلسه مقرر شد تفاهم نامه ای بین دانشگاه هنر و مؤسسه فرهنگی اکو منعقد شود، تا از این طریق دانشگاه هنر بتواند نقش فعال تری متناسب با رسالت و مأموریت دانشگاه، در حوزه فرهنگی اکو که به نوعی حوزه فرهنگی ایران بزرگ است، ایفا نماید.
 
 
 
 

( ۲ )