ویژه برنامه تکریم بی کرانگی و نکوداشت آفرینشگران دانایی برگزار شد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۷:۳۸ کد : ۹۷۱ رویدادها
تعداد بازدید:۱۶۲۸
ویژه برنامه تکریم بی کرانگی و نکوداشت آفرینشگران دانایی برگزار شد

 

ویژه برنامه«تکریم بی کرانگی با نکوداشت آفرینشگران دانایی به مناسبت هفته معلم و شهادت استاد مطهری با حضور اساتید برجسته دانشگاه های تهران چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت۱۷ درفرهنگ سرای ارسباران برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر، در ویژه برنامه  تکریم بی کرانگی با نکوداشت آفرینشگران دانایی محمدتقی آشوری (دکتری مردم شناسی هنر، عضوهیئت علمی دانشگاه هنر)، غلامرضا اعوانی ( فیلسوف ایرانی، چهره ماندگار سال ۱۳۸۲)، رقیه بهزادی( مدرس و دکتری رشته فرهنگ و زبان های باستانی)، دکتراحمد ضابطی جهرمی(مدرس، پژوهشگر و فیلمساز مستند) و دکتر سید ابوالقاسم نقیبی(دکتری رشته فقه و حقوق خصوصی) تجلیل شدند.
 
محمدتقی آشوری رساله دکتری خود را با موضوع سرامیک در کشور فرانسه به پایان رساند. وی مقالات زیادی در خصوص هنردارد و کتاب «گِل سلولزی» به قلم او از سوی دانشگاه هنر به چاپ رسیده که ثبت اختراع نیزشده است.
 
غلامرضا اعوانی لیسانس فلسفه را سال ۱۳۴۵ از دانشگاه بیروت اخذ و کارشناسی ارشد و دکتری فلسفه را در دانشگاه تهران به پایان رساند. وی در زمینه  فلسفه غرب، فلسفه اسلامی، فلسفه تطبیقی، عرفان و فلسفه هنر تحقیق وپژوهش دارد و به زبان های انگلیسی، عربی، فرانسوی، یونانی، آلمانی مسلط است.
 
رقیه بهزادی بیش از سی عنوان کتاب در زمینه زبان های باستانی ایرانی، قوم شناسی، نمادشناسی به چاپ رسانده است. کتاب بین النهرین و هلال حاصلخیز از وی کتاب برگزیده سال جمهوری اسلامی را از آن خود کرد.
 
احمد ضابطی جهرمی مستندساز و تدوینگر ایرانی و اولین استاد سینمای ایران است که از سوی فرهنگستان هنر در ۳۰ آبان ماه ۱۳۸۶ مورد تجلیل قرار گرفت. از آثار تألیفی ایشان می‌توان به کتب متعدد سینمایی و مقالات نظری و تکنیکی بویژه در زمینه تدوین فیلم در کنار تولید مستندهای ماندگار اشاره کرد.
 
دکتر سید ابوالقاسم نقیبی هم اکنون عضو گروه فقه و حقوق دانشگاه شهید مطهری است و معاونت پژوهشی و ریاست کتابخانه و انتشارات این موسسه آموزشی را نیز برعهده دارد. خسارت معنوی در حقوق اسلام، ایران و نظام های حقوقی معاصر از آثاروی است.
 
این برنامه با مشارکت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دانشگاه هنر، خانه موزه شهیدمطهری ودانشگاه شهیدمطهری با حضور فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، علی مطهری فرزند شهید مطهری و نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر عبدالحسینی معاون هنری این سازمان، مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده، شهرام گیل آبادی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، محسن سلیمانی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۳ و رئیس فرهنگسرای ارسباران و با حضور جمعی از دانشجویان و علاقه مندان در فرهنگ سرای ارسباران برگزار شد.